L'Assemblea Nacional Catalana (ACN) està ultimant aquest dissabte les cinc ciutats que formaran part de la manifestació de la Diada, que enguany es farà de manera "descentralitzada". Segons ha pogut saber NacióDigital, les seus que tenen més números per acollir les mobilitzacions són Barcelona, Lleida, Tarragona, Berga i Salt.
L'assemblea general ordinària de l'ANC del passat abril va refermar que la Diada d'aquest 2016 tindria cinc mobilitzacions simultànies, tal com ja s'havia acordat. D'aquesta manera, l'entitat va optar per una solució intermèdia després que es posessin sobre la taula dues opcions més o menys enfrontades: un sol acte a la ciutat comtal o bé descentralitzar-ho totalment.
Els cinc indrets simbolitzaran per exemple les arrels i el futur del país, o la sobirania i la fermesa. Tot plegat perquè l'Onze de Setembre comenci "el procés constituent" de la República Catalana, va assegurar Josep Sabaté, coordinador de la comissió de mobilitzacions.
L'ANC decideix les cinc seus de la manifestació de la Diada
Els municipis que sonen amb més força per acollir les mobilitzacions són Barcelona, Lleida, Tarragona, Berga i Salt
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de juny de 2016 a
les 21:40
Actualitzat el
11 de juny de 2016 a les
21:41
Et pot interessar
-
Política
Solsona assoleix el rècord històric de població amb 9.953 habitants
-
Política
ERC Solsonès es referma en què el Centre Sanitari ha de deixar de ser gestionat pel Consell Comarcal
-
Política
Junts Impulsem rebutja l'acord amb Mercosur
-
Política
Aliança Catalana esquiva l'ajuntament i aconsegueix fer parada informativa a Solsona
-
Política
La consellera Niubó fa una visita territorial al Solsonès
-
Política
Junts al Solsonès reuneix càrrecs institucionals i militància en el tradicional dinar de Nadal
