L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha iniciat la campanya ‘Acord, eleccions i independència’ per tal que el bloc sobiranista arribi a un acord abans de dijous 15 de gener per convocar eleccions plebiscitàries. Així l’Assemblea durà a terme diverses accions i mobilitzacions que s’aniran desenvolupant en funció del "ritme i avenços" en les negociacions.
Per començar aquest vespre, l’ANC promourà una piulada massiva a les 20:30 hores, així com una cassolada una hora més tard, a les 21:30 hores, que es repetiria fins dijous si no hi ha acord.
Segons ha explicat l'ANC en un comunicat si el 15 de gener no s'ha presentat l'acord, l'entitat preveu convocar per dijous mateix concentracions arreu del territori; i prepara una mobilització de major intensitat el diumenge si l’acord continués sense arribar.
Consulta al territori
A més, el Secretariat Nacional de l’Assemblea va decidir en el darrer plenari celebrat el 10 de gener iniciar un procés de consulta, dirigit especialment als seus associats, simpatitzants i col·laboradors, per tal de decidir quin ha de ser el posicionament de l'ANC, "tant si s'arriba a un acord, com en el cas no desitjable que aquest acord no es produeixi".
Si hi ha acord, la consulta servirà per definir quin ha de ser el grau d'implicació i de compromís de l'organització en aquestes eleccions. Si no hi hagués acord, la consulta serà el punt de partida per fer públic el posicionament i la proposta d'actuació a curt termini de l'Assemblea.
L'ANC enceta una campanya per exigir un acord abans del 15 de gener
L'Assemblea posa en marxa el programa "Acord, eleccions i independència" per collar Mas, CiU i ERC a convocar plebiscitàries
ARA A PORTADA
-
La solsonina Anna Selva es proclama subcampiona d'Europa amb la selecció catalana de Pitch and Put Redacció
-
-
Solsona sotmet a consulta pública el reglament regulador de l’accés restringit al nucli antic Redacció
-
-
Prop d'un centenar d'alumnes d'arreu del món aprenen música clàssica d'alt nivell a Solsona: "És un privilegi immens" Redacció
Publicat el 12 de gener de 2015 a les 17:17
Et pot interessar
-
Política L'oposició qualifica el Pla municipal d'habitatge de «manca de rigorositat» i de «nyap»
-
Política Les inversions en instal·lacions esportives són les principals beneficiades de la modificació de crèdit d'aquest any
-
Política Aliança Catalana demanda el Consell Comarcal del Solsonès per no deixar-los posar parada per la Fira de Sant Isidre
-
Política Aquest dijous el govern solsoní porta al Ple el Pla municipal d’habitatge
-
Política Es trenca el pacte de govern entre Compromís per Odèn i Acord Municipal a Odèn
-
Política La consellera Núria Montserrat visita l'Ajuntament de Solsona