Col·lectius sobiranistes de Solsona han convocat una concentració a la plaça de l'Ajuntament aquest dimecres a les 7 de la tarda com a protesta per l'operació Volhov de la Guàrdia Civil contra el finançament del procés, que ha suposat una vintena de detencions i trenta-un escorcolls contra empresaris sobiranistes i alts càrrecs de la Generalitat. La concentració també exigia la llibertat dels detinguts.
Els partits i les entitats independentistes han convocat aquest dimecres la ciutadania a protestar contra la detenció de diverses persones de l'entorn de l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont i vinculades als preparatius del referèndum de l'1 d'octubre de 2017 per part de la Guàrdia Civil. A Solsona, a la Plaça de l'Ajuntament i davant unes 30 persones, s'ha llegit un manifest que ha reclamat "una resposta unitària independentista" i també "fermesa per seguir endavant cap a la independència".
Els convocants han assenyalat que les detencions d'aquest dimecres segueixen "la mateixa dinàmica" que les del 20 de setembre de 2017, quan la Guàrdia Civil va entrar a la Conselleria d'Economia i Hisenda amb una ordre judicial. "Les clavegueres de l'Estat, abocades a la persecució de l'independentisme, un projecte polític legítim i democràtic", han assenyalat. Així mateix, han denunciat que "a l'Estat espanyol, ser independentista comporta acabar a la presó" i que l'administració estatal "només és capaç d’abordar el conflicte polític amb Catalunya amb operacions policials i amb repressió, detencions i empresonaments"-
S'ha recordat als participants que havien de mantenir una distància de seguretat amb la resta de persones i dur mascareta. És per això que els manifestants s'han situat en rotllana a una certa distància de la resta. Entre els assistents, s'hi ha vist l'alcalde de Solsona, regidors i polítics comarcals, així com representants d'Òmnium Solsonès i l'Assemblea de Solsona (ANC)
L'acte s'ha reproduït a diverses poblacions catalanes com les capitals de comarca i en tots ells s'ha llegit el mateix manifest. L'acte ha durat pocs minuts i després de cantar els Segadors s'ha donat per acabat per part dels organitzadors.
La convocatòria insisteix en què l'operació de la Guàrdia Civil "torna a demostrar que la repressió té sempre un mateix objectiu: limitar els drets fonamentals de la ciutadania i utilitzar la por per perseguir la dissidència política".
[noticiadiari]2/210789[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/210809[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/210810[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/210813[/noticiadiari]
Mobilització a Solsona en rebuig a les detencions d'independentistes per la Guàrdia Civil
Una trentena de persones denuncien a Solsona que "ser independentista comporta acabar a la presó"
ARA A PORTADA
Publicat el
28 d’octubre de 2020 a
les 19:58
Et pot interessar
-
Política
Solsona assoleix el rècord històric de població amb 9.953 habitants
-
Política
ERC Solsonès es referma en què el Centre Sanitari ha de deixar de ser gestionat pel Consell Comarcal
-
Política
Junts Impulsem rebutja l'acord amb Mercosur
-
Política
Aliança Catalana esquiva l'ajuntament i aconsegueix fer parada informativa a Solsona
-
Política
La consellera Niubó fa una visita territorial al Solsonès
-
Política
Junts al Solsonès reuneix càrrecs institucionals i militància en el tradicional dinar de Nadal
