
Sara Vilà serà senadora Foto: ICV
L’ex diputada al Parlament de Catalunya i portaveu d’ICV a Lleida, Sara Vilà, serà la senadora per designació autonòmica que el grup de Catalunya Sí Que es Pot ha proposat a la Mesa del Parlament de Catalunya avui mateix, data límit per entrar a registre el nom dels senadors que designa la cambra catalana. Vilà, que ha estat diputada per Lleida la darrera legislatura i va ser cap de llista per la demarcació de Lleida per la candidatura de Catalunya Sí Que es Pot, ha dit que va al Senat “per sacsejar-lo, per obrir-lo, per a revolucionar-lo”. “Necessitem acabar amb una cambra inútil i farcida de privilegis i necessitem aixecar al seu lloc una verdadera cambra territorial”, ha dit la senadora de Catalunya Sí Que es Pot, que ha explicat que “proposem un Senat amb la meitat de senadors dels que hi ha actualment i que només estiguin designats per parlaments autonòmics i no per províncies”.
Vilà ha dit ser “molt conscient que a dia d’avui el Senat tal i com està plantejat és una cambra inútil, una cambra de doble lectura de les lleis que de poc serveix i molt més si tenim en compte la majoria absoluta del PP” en aquesta cambra. De fet, la senadora proposada pel grup parlamentari de Catalunya Sí Que es Pot ha recordat que qui “està obstaculitzant la reforma del Senat de fet és sobretot el PP i PSOE, que en surten molt beneficiats enviant-t’hi tots els càrrecs provincials que surten de primera línia política”. “El cementiri d’elefants s’ha d’acabar”, ha reblat Vilà.
L'ecosocialista s’ha compromès a fer una feina de control de l’activitat dels senadors i senadores del PP i qüestionar-la políticament. “Aquesta cambra ha de facilitar les relacions entre les nacions històriques que de moment encara conviuen a Espanya i ha de resultar un lloc on fer una defensa aferrissada de la plurinacionalitat i sobretot del dret a decidir del poble de Catalunya”, ha verbalitzat Vilà. Per això, en la seva declaració de principis de la tasca que assumirà com a senadora, Vilà ha situat com a reptes per aquesta legislatura “la reforma del propi Senat i la defensa del referèndum i del dret a decidir dels catalans i de les catalanes”, a més de “vetllar per a que en cap cas el Senat sigui un instrument per suspendre la nostra autonomia i que el PP faci i desfaci com vulgui”.