Agricultura inicia el pagament d'ajuts per a pagesos i ramaders en zones amb limitacions naturals
Aquesta primera bestreta, que suposa un 68% de l’import d’ajut sol·licitat, és superior al total destinat a aquesta línia d’ajuts l’any anterior
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de setembre de 2016 a
les 16:09
Actualitzat el
24 de setembre de 2016 a les
16:15
A partir del divendres, 23 de setembre, més de 4.900 pagesos i ramaders catalans comencen a cobrar un primer pagament corresponent a la campanya 2015 de l’ajut per a la compensació a les zones amb limitacions naturals o altres limitacions especifiques, per valor de 8 milions d’euros. Aquesta primera bestreta suposa un 68% del total de l’ajut sol·licitat. El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya podrà fer efectiu el pagament final de l’ajut, que va a prorrateig, quan l’Estat aporti els fons que té pendents, ja que aquesta mesura forma part de Programa de Desenvolupament Rural PDR.cat2020 i és cofinançat amb el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (MAGRAMA).
Aquest primer pagament de 8 milions d’euros és superior a l’import total que es va destinar a aquesta línia l’any 2014, que va ser de 6,3 milions d’euros. Per tant, enguany s’ha pogut recuperar pressupost per a aquests ajuts que compensen els costos addicionals i les pèrdues de renda per a la realització de l'activitat agrària en les zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques, és a dir, zones de muntanya i desafavorides. Els pagaments es concedeixen als agricultors professionals que duen a terme la seva activitat agrària en aquestes zones.
Les dades de pagament per la comarca del Solsonès són les següents:
SOLSONÈS: 275 expedients (584.556,71 euros)
Et pot interessar
-
Societat
L'Hostal de Pinós acollirà una concentració de cotxes clàssics
-
Societat
Enquesten la població del Solsonès per conèixer com viu la sobreproductivitat
-
Societat
Solsona estén la zona verda d’estacionament limitat a tot el nucli antic
-
Societat
La brigada municipal de Solsona es reforça amb sis nous efectius contractats amb plans d’ocupació
-
Societat
L’Ajuntament de Solsona convoca dues places per a les àrees de Medi Ambient i Desenvolupament Local
-
Societat
El Solsonès celebrarà la 22a Fira del Trumfo i la Tòfona de Catalunya els dies 7 i 8 de març amb rècord d’expositors
