Alumnes solsonins entre els millors de Catalunya de la prova Cangur de Matemàtiques

Deu alumnes es van classificar entre el 10% de les millors puntuacions del seu nivell

Publicat el 16 d’abril de 2011 a les 16:42

Alumnes premists per l'Institut solsoní. Foto: Ramon Estany

Aquesta setmana s'han conegut els resultats de la prova de Matemàtiques Cangur 2011, celebrada el dia 17 de març en una quarantena de països d'Europa, Àsia i Amèrica. A Catalunya i Andorra s'hi van presentar prop de 20 000 noies i nois de secundària i batxillerat. Seguint amb la idea diferenciadora del Cangur català respecte el sistema d'organització d'altres països, l'alumnat dels diferents instituts es va agrupar en un total de 500 seus, repartides entre centres universitaris, centres cívics, entitats i instituts com és el cas del nostre. De tots els participants, 6278 eren de tercer d'ESO, 5991 de quart, 3901 de primer de batxillerat i 2294 de segon.

Les proves d'enguany van ser corregides per una vintena d'estudiants de la UPC dels últims cursos de Matemàtiques, durant 12 hores d'intens treball introduint les dades en un sistema informàtic específic. Els primers classificats de Catalunya i Andorra de cada nivell seran convocats a l'acte solemne d'entrega de premis de la prova Cangur, que tindrà lloc el proper 19 de maig, al Paranimf de la Universitat de Barcelona. Els premis són un diploma a tots els participants i material electrònic i informàtic per als guanyadors.

Els alumnes de l'Institut Francesc Ribalta que hi van participar van obtenir uns molt destacables resultats en la classificació final. L'Arnau Besora i Solé i el Miquel Santaeulària i Cairó estan dins de el 3% de les puntuacions privilegiades que publica l'organització al seu web. A més, un total de 10 alumnes es van classificar entre el 10 % de les millors puntuacions del seu nivell:

  • 3r ESO
    • Rosa Guix i Castellà
  • 4t ESO
    • Mircea Anton Eduard
    • Daniel Canals i Lavado
  • 1r batxillerat
    • Arnau Besora i Solé (47è de 3901 participants)
    • Miquel Santaeulària i Cairó (112è de 3901 participants)
    • Bernat Soler i Guix
    • Marc Sabartrés i Guix
  • 2n batxillerat
    • Nil Bentoldrà i Lòpez
    • Joana Fraixanet i Morales
    • Martí Ribalta i Albuixech

La classificació final en l'àmbit intern del nostre centre ha estat la següent:
Nivell 1 (3r ESO)

  1. Rosa Guix i Castellà
  2. Lleïr Santeulària i Viladrich
  3. Marc Garrido i Testagorda

Nivell 2 (4t ESO)

  1. Mircea Anton Eduard
  2. Daniel Canals i Lavado
  3. Guillem Vila i Jou

Nivell 3 (1r batxillerat)

  1. Arnau Besora i Solé
  2. Miquel Santaeulària i Cairó
  3. Bernat Soler i Guix

Nivell 4 (2n batxillerat)

  1. Nil Bentoldrà i Lòpez
  2. Joana Fraixanet i Morales; Martí Ribalta i Albuixech
  3. Laia Grifell i Guàrdia; Àlex Higon i Guijarro

Tots aquests alumnes han estat premiats durant l'acte dels Jocs Florals del passat divendres 15 d'abril, que ha organitzat l'Institut al Teatre comarcal.

Alumnes premists per l'Institut solsoní. Foto: Ramon Estany

Alumnes premists per l'Institut solsoní. Foto: Ramon Estany

Alumnes premists per l'Institut solsoní. Foto: Ramon Estany