La pluja d’estrelles es podrà observar amb intensitat aquesta nit segons l’Observatori Astronòmic Nacional. Per poder-ho veure perfectament l’ideal és allunyar-se de les ciutats, ja que la contaminació lumínica dificulta l’observació del cel i per localitzar-les millor cal mirar al sud-est de l’horitzó on hi ha la constel·lació d’Aquari.
No cal ser un expert per veure la pluja d’estrelles, els astrònoms de l’Observatori Astronòmic recomanen apagar les llums de casa i estar una estona observant atentament el cel. Es calcula que ‘cau’ una estel fugaç per minut i, segons la llegenda, cal aprofitar per demanar un desig en el moment que se'n veu un ja que segons les creençes populars el somni demanat es farà realitat.
Si aquesta nit no podeu fer l’observació tindreu una segona oportunitat el dia 24 de maig (cau en dissabte) que hi haurà una altra pluja d’estrelles provocada pel cometa 209P/LINEAR, tot i que no serà tan intensa com la d’aquesta nit.
Aquesta nit, pluja d’estrelles
Avui, la nit del 5 al 6 de maig, podrem presenciar la pluja d’estrelles més important de tota la primavera i es podrà veure des de tota Catalunya
ARA A PORTADA
-
-
-
Oliana, primera parada del Vehicle Integral de Documentació que la Policia Nacional estrena a Lleida Redacció
-
L'exalcalde de Solsona, al capdavant d'Esquerra Republicana a la Catalunya Central Ramon Estany Montanyà
-
L’Ajuntament de Solsona convoca la ciutadania a una doble xerrada sobre la gestió de l’arbrat urbà Redacció
Publicat el 05 de maig de 2014 a les 18:56
Et pot interessar
-
Societat L'Escola Arrels presenta un projecte de disseny i elaboració d’un regal corporatiu per a empresaris col·laboradors
-
Societat El jovent de Riner recupera la tradicional Festa de l'Adesiara
-
Societat L’Ajuntament solsoní convoca els petits ajuts per a entitats
-
Societat La constructora Joan Colell Boix SL farà l'urbanització del carrer Llobera
-
Societat El Solsonès se suma a la Setmana Europea de l’Energia Sostenible
-
Societat El Pagès de Matamargó fa un donatiu a Fènix per la venda de les samarretes «Llet és llet»