Bianca Bendris, amb membres del Rotary Club Solsona. Foto: Rotary
Bianca Bendris, de 19 anys i alumna de 2n de Batxillerat de l'Institut Francesc Ribalta, és la guanyadora de la primera edició del premi Protagonistes del Demà, organitzat pel Rotary Club de Solsona amb la col·laboració de la regidoria d'Educació i els centres educatius de secundària. Les qualificacions acadèmiques, però sobretot l'esperit emprenedor i els valors del compromís i el servei envers la col·lectivitat li han valgut el reconeixement. El premi consisteix en una estada de quinze dies a un campus de Rotary Internacional a Bèlgica el proper estiu.
Aquesta setmana, Bianca Bendris ha estat convidada en la reunió setmanal del Rotary Club de Solsona per mantenir un primer intercanvi d'impressions. La jove solsonina ha exposat el seu ideari presentat al certamen i ha pogut conèixer el funcionament de Rotary, els principals projectes en què està treballant arreu del món i els programes d'intercanvi de curta i llarga durada que promou.
La guardonada obté uns resultats acadèmics excel·lents, ha participat exitosament en diversos concursos i demostra un grau de participació en l'àmbit estudiantil qualificat d'extraordinari per la direcció de l'Institut Francesc Ribalta. És mediadora en el projecte de mediació i convivència escolar i monitora d'activitats extraescolars en el mateix centre, membre de l'Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) i de l'Associació d'Estudiants de Solsona (ASE), així com monitora de l'Esplai Riallera. En l'àmbit formatiu, té previst estudiar enginyeria aeronàutica.
Ideari centrat en el foment de la participació
En l'ideari de la seva candidatura al premi Protagonistes del Demà, Bianca Bendris advoca per fomentar la participació activa dels joves perquè “per rebre primer de tot has de saber donar”. Un dels principals problemes que detecta entre el sector juvenil és la manca general d'informació i l'escàs interès que mostra per influir en diversos àmbits de la societat. “Sóc conscient que no es pot forçar la gent a participar, però penso que es pot conscienciar i fer-li veure la magnitud de la seva opinió”, rebla Bendris.
El Rotary Club de Solsona concep aquest premi com un estímul per “esperonar els joves de la comarca a viure valors i actituds exemplars com els de Bianca Bendris, amb esperit emprenedor, compromís social i honradesa”. L'entitat preveu donar continuïtat al certamen els propers cursos.
Bianca Bendris, primer premi Protagonistes del Demà del Rotary
Societat
L'alumna de 2n de Batxillerat de l'Institut Francesc Ribalta participarà en un campus d'estiu a Bèlgica
ARA A PORTADA
-
Societat Solsona projectarà «FIRE WINE», un documental que explora el paper de la vinya davant els grans incendis forestals Ramon Estany Montanyà
-
Successos Una furgoneta es crema a l'aparcament d'un hotel d'Oliana i queda destruïda Ramon Estany Montanyà
-
Successos Estabilitzat un incendi forestal a una zona de difícil accés de Tresserres, a Cardona Pere Fontanals
-
Societat Solsona resol les al·legacions presentades a les bases dels ajuts per la rehabilitació d’habitatges del nucli antic Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval Ramon Estany Montanyà
Publicat el
13 d’abril de 2011 a
les 19:07
Et pot interessar
-
Societat
Mig centenar de persones assisteixen a la Festa Major de Pampa, a Castellar de la Ribera
-
Societat
El Bisbat de Solsona lliura la Missió Canònica als docents de Religió en l’inici del curs escolar
-
Societat
Enric Pensí, de l'Escola Arrels de Solsona, rep el IX Premi Tecnològic del Pirineu «BDP Software»
-
Societat
El Solsonès rebrà 851.500 euros en subvencions per al manteniment de camins municipals de muntanya
-
Societat
El Centre de Salut Activa Solsona estrena ecògraf
-
Societat
Solsona celebrarà la vuitena edició dels Reconeixements Empresarials el 8 d'octubre
