Cal prorrogar el termini del concurs per dissenyar el programa de la Festa Major de Solsona

S'amplia fins el 26 de maig per la manca de propostes

Publicat el 17 d’abril de 2012 a les 21:16
Ballets de la Festa Major (Arxiu) Foto: Aj Solsona

Enguany era previst tancar a final d’abril el termini d’admissió de propostes per al concurs del disseny de la portada del programa d’actes de la Festa Major de Solsona. Amb tot, per ara no ha arribat cap treball a les oficines municipals, motiu pel qual la regidoria de Cultura ha decidit prorrogar el termini fins al dissabte 26 de maig a la una del migdia. 
 
Les bases de la convocatòria, que es van publicar primerament a l’agenda d’actes de Nadal i que es poden consultar en línia a través de l’apartat de “Documents” del web de l’Ajuntament, es mantenen pràcticament idèntiques a les de l’edició passada. Pot utilitzar-se qualsevol estil i tècnica i el disseny pot ser tant en sentit vertical com horitzontal, si bé les dimensions han d’oscil•lar entre els 22 i els 30 centímetres d’amplada i de llargada. Hi han de figurar com a mínim la inscripció “Festa Major 2012, Solsona” i els logotips de l’Ajuntament, el de Festa patrimonial d’interès nacional i el del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana. L’obra seleccionada serà premiada amb 300 euros. 
 
Cada concursant pot presentar un màxim de dos treballs, que han de ser originals i inèdits. Per preservar l’anonimat, les dades identificatives han de lliurar-se en un sobre tancat. Les obres s’han de presentar al registre general d’entrades del consistori, a l’Oficina d’Atenció Cituadana, com a molt tard el 26 de maig. L’1 de juny el jurat notificarà la resolució del concurs a les persones participants. 
 
El jurat l’integraran l’alcalde; la regidora de Cultura; una persona en representació dels mitjans de comunicació locals; un artista local vinculat al disseny, la fotografia o la publicitat i els portaveus dels grups municipals. Es valorarà l’originalitat, la creativitat, la inclusió en el disseny d’algun motiu al•lusiu als elements tradicionals de la Festa Major i la qualitat de la presentació. 
 
La persona guanyadora del concurs rebrà l’encàrrec d’elaborar el disseny interior del programa de les Festes en honor a la patrona i la resta de la línia gràfica conjuntament amb la regidoria de Cultura. Els dos últims anys el solsoní Pere Cuadrench ha estat l’autor de la portada i la imatge interior del programa d’actes més esperat de l’any. En l’última edició van presentar-se al concurs quatre propostes.