
El departament d'Empresa i Ocupació a través de l'agència ACCIÓ ha impulsat la plataforma ' Catalan Gourmet USA ', que té l'objectiu de facilitar l'exportació i la promoció dels productes gourmet catalans als Estats Units. La plataforma posa a disposició dels participants un servei de logística i d'importació que s'encarrega de les homologacions necessàries per comercialitzar els productes gourmet als EUA. La presentació oficial ha tingut lloc aquesta setmana a Washington al restaurant Jaleo, del cuiner José Andrés. 'Catalan Gourmet USA' posa a disposició dels participants un servei de logística i d'importació que s'encarrega de les homologacions necessàries per comercialitzar els productes gourmet als Estats Units. Des del Centre de Promoció de Negocis d'ACCIÓ a Miami, a més, es fa una cerca activa d'importadors, distribuïdors i representants americans interessats en aquest tipus d'aliments.
El servei s'ha estrenat amb sis empreses catalanes: Miquel Alimentació Grup (amb una gamma de productes gourmet que inclou fideuàs, paelles i salses), Cap d'Urdet (bolets i trufes), Cafès Novell (cafès per al canal restauració), Cal Saboi (oli d'oliva), Xertoli (oli d'oliva) i Amanida (olives i adobats).
La presentació oficial ha tingut lloc aquesta setmana al restaurant Jaleo del conegut cuiner José Andrés a Washington, amb un tast de productes que ha aplegat prop de cent importadors, distribuïdors, xefs, cadenes delicatessen i restauradors dels Estats Units. Les empreses catalanes s'han reunit amb representants d'empreses nord-americanes com Whole Foods, Safeway o Dean & DeLuca, entre d'altres. La pròxima presentació de productes gourmet catalans als Estats Units serà al restaurant Mercat a la Planxa a Chicago el mes de juliol.