"Acord tècnic" entre Catalunya i l'Aragó per la candidatura dels Jocs d'Hivern del 2030. Tal com ha avançat La Vanguardia, la Generalitat i l'executiu aragonès han tancat un pacte que les dues administracions ratificaran els pròxims dies. Després presentaran el projecte al Comitè Olímpic Internacional, que pot fer-ne canvis.
L'acord "tècnic" és previ al polític, que remataran pròximament. Segons el pacte actual, es repartirien les disciplines olímpiques que acollirà cada territori. A Catalunya se celebrarien les proves d'esquí de muntanya (a Boí Taüll), hoquei gel (Palau Sant Jordi), esquí alpí, descens i eslàlom (La Molina-Masella), i snow i freestyle (Baqueira Beret). A l'Aragó, per la seva part, tindrien lloc les modalitats de biatló i esquí de fons, patinatge artístic, cúrling i de velocitat curta i llarga.
Hi hauria algunes proves que s'haurien de disputar fora de l'Estat, tot i que per ara no s'han determinat les ubicacions finals. És el cas dels salts d'esquí i les combinades nòrdiques, així com l'skeleton, el bobsleigh i el luge.
Per ara, i tot i ser un factor bàsic per tirar endavant l'acord polític, el nom oficial de la candidatura no està definit. Tampoc se sap on se celebrarien les cerimònies d'obertura i clausura dels Jocs d'Hivern, tot i que és probable que la inaugural sigui a Barcelona i la de tancament a Saragossa.
Les dues parts han arribat a l'acord després que el president del Comité Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco, hagi anunciat aquest divendres que "han vençut les dificultats". Blanco també ha assegurat que "en el moment en què es faci el pas", que previsiblement serà setmana vinent, la candidatura serà "imparable". Segons La Vanguardia, la intenció és anunciar l'acord el pròxim dilluns.
Catalunya i l'Aragó tanquen un «acord tècnic» per la candidatura dels Jocs d'Hivern
El pacte actual reparteix les disciplines olímpiques entre els dos territoris i s'espera un anunci de l'acord la pròxima setmana
ARA A PORTADA
-
Oposició frontal dels veïns del barri de Sant Agustí de Solsona al bloc de pisos en un solar municipal Redacció
-
Alternativa per Solsona-CUP considera que els 50 pisos d'habitatge públic són una gran oportunitat per Solsona Redacció | Alternativa per Solsona-CUP
-
El Sindicat d'habitatge del Solsonès surt en defensa del model cooperatiu a Solsona: Habitatge per viure-hi, no per especular Redacció | Sindicat d'habitatge del Solsonès
-
-
Publicat el
25 de març de 2022 a
les 18:01
Et pot interessar
-
Societat
Prop d’un centenar de persones participen en les caminades del Dia Mundial de l’Activitat Física 2026
-
Societat
Arran Solsonès organitza una sessió de cinema col·loqui sobre Guillem Agulló
-
Societat
Solsona organitza un taller per aprendre a acompanyar persones estimades al final de la vida
-
Societat
La biblioteca de Solsona acull una xerrada sobre psicomotricitat preventiva en la petita infància
-
Societat
Solsona reasfalta un tram de l’avinguda dels Països Catalans
-
Societat
El Solsonès disposarà de vuit informadors ambientals per regular l’ús dels espais fluvials aquest 2026
