Una dona resident a Barcelona que havia viatjat feia pocs dies al nord d'Itàlia és el primer cas confirmat de coronavirus a Catalunya. Poc després de fer-se pública la notícia, confirmada aquest dimarts al migdia pel Departament de Salut, Protecció Civil ha emès un comunicat a través de les xarxes socials amb detalls sobre el Covid-19 i un seguit de consells per prevenir-ne el contagi.
El coronavirus es transmet majoritàriament per via respiratòria i provoca tos, mal de coll, febre i sensació de falta d'aire. Què podem fer per protegir-nos? Tot seguit, cinc consells oficials.
Rentar-se les mans freqüentment
Fer-ho amb aigua i sabó durant uns vint segons, o amb un preparat amb alcohol.
Tapar-se la boca
És important fer-ho, igual que el nas, en tossir o esternudar, principalment amb mocadors d'un sol ús o amb la part interna del colze.
[noticiadiari]2/197035[/noticiadiari]
No compartir menjar
És vital fer-ho, així com tampoc els estris com els gots, els mocadors, els tovallons o els coberts i altres objectes que no s'hagin netejat adequadament abans.
Evitar contacte amb aquells que puguin estar refredats
Cal evitar tenir un contacte estret amb persones que presentin símptomes de grip o refredat.
Els animals o els aliments, fora de perill
A Catalunya no s'han de prendre precaucions especials amb els animals ni els aliments.
Cinc coses que cal saber per prevenir el contagi del coronavirus
El Covid-19 es transmet per via respiratòria i provoca tos, mal de coll, febre i sensació de falta d'aire
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de febrer de 2020 a
les 20:44
Et pot interessar
-
Societat
Ramon Vilaginés Sala rep el premi Bufet 2026 de la Fira del Trumfo i la Tòfona de Solsona
-
Societat
Glossa Premi Bufet 2026 de la Fira del Trumfo i la Tòfona
-
Societat
Anna Espuga, de Cambrils (Solsonès), s'imposa al concurs de pelar trumfos
-
Societat
Xerrada a Solsona sobre «Orientacions per educar i acompanyar la diversitat religiosa de les nostres aules»
-
Societat
Aquesta setmana s’obren les inscripcions als primers casals de Setmana Santa gratuïts de Solsona i Torà
-
Societat
La Fira del Trumfo i la Tòfona de Solsona supera les previsions de pluja i tanca amb bon balanç
