.jpg)
El grup municipal de CiU a l’Ajuntament de Solsona, a l’oposició, considera necessari exigir a les empreses responsables de l’asfaltatge posterior a la canalització del gas natural a la ciutat que en millorin els acabats quan acaben la intervenció. Aquest va ser un dels precs formulats ahir en el decurs del primer Ple de l’any.
“Cal insistir que siguin més curosos en els acabats de l’asfaltatge i, en alguns casos, fins i tot demanar a les companyies que millorin l’actuació ja realitzada” , una vegada ja tancada la rasa, segons assenyala el portaveu convergent, Francesc Azorín. Es refereix especialment en zones on recentment s’ha ampliat la xarxa de distribució de gas natural, com per exemple al barri de la Cissa –carrers del Pedraforca i d’Ensija.
Mesures ja adoptades
L’executiu municipal, de fet, ja ha pres mesures en aquest sentit, tal com va afirmar ahir l’alcalde, David Rodríguez. “L’Ajuntament fins i tot va aturar les concessions de llicències d’obres” , abans de Nadal, fins que la companyia subministradora no acabés en condicions els treballs endegats. A més, des dels serveis tècnics municipals s’ha elaborat un document que recull tots els requeriments que cal complir per a l’obertura de rases per a la canalització del gas i que s’adjunta a cada nova autorització.
Aquest document especifica tècnicament com s’ha de fer la reposició dels paviments, el reblert de les rases i l’ocupació de la via pública, entre d’altres. També obliga les empreses constructores a reposar els elements urbanístics que puguin veure’s malmesos per l’actuació. A més, estableix un període de garantia d’un any sobre l’obra que afecta l’espai públic.
David Rodríguez i el regidor d’Urbanisme i Serveis, Salvi Nofrarias, expliquen que en molts indrets de la ciutat “s’ha fet un acabat provisional del ferm, ja que el fred no és idoni per aplicar quitrà”, amb el compromís per part de Gas Natural de completar l’asfaltatge definitivament una vegada millorin les condicions meteorològiques.