El passat 5 de novembre els tècnics de comerç de l'Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona van organitzar un intercanvi de transferència de coneixement amb la ciutat d'Olot. Van participar sis comerciants de la UBIC de Cardona i quatre de la UBIC de Solsona més tres membres de l'equip de l'Agència i la seva directora.
L'Associació de Comerciants d'Olot (ACO) i DinàmiG, l'Agència d'Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa, van presentar la important transformació que ha afavorit la reactivació econòmica del municipi. La jornada es va desenvolupar en format de taula rodona per compartir informació sobre com es treballa l'estratègia comercial i el model comercial de la ciutat.
El viatge ens ha permès conèixer les sinèrgies entre l'agència DinàmiG, les àrees de Cultura i Turisme de l'Ajuntament, l'ACO a la qual també s'hi han associat els operadors franquiciats, i el gremi d'Hostalatge, per dinamitzar el comerç de proximitat local, els mercats del municipi i l'hostaleria.
El regidor de l'Àrea de Progrés Econòmic de la ciutat, Estanis Vayreda, va remarcar la importància d'especialitzar-se en una estratègia comercial que permeti diferenciar-se de la resta, en el cas d'Olot es tracta de la marca de territori basada en la natura i la gastronomia, com a trets principals.
Després de compartir coneixements i recollir moltes idees van iniciar la ruta per l'eix comercial d'Olot per visitar comerços emblemàtics i innovadors que s'han adaptat als nous temps sense perdre l'estil propi com la pastisseria Ferrer Xocolata, la sabateria Casa Baldiret, la botiga de joguines Andròmines, i la de moda Levi's que es caracteritza per estar ubicada en una antiga església. A més, van visitar els mercats, que entre les parades més destacades compten amb la carnisseria del productor local Jordi Vilarrasa.
La valoració dels comerciants i de l'equip de l'Agència ha estat molt positiva ja que els ha permès agafar idees de dinamització comercial i sobretot ha servit per generar vincles i cohesionar les dues UBIC.
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de novembre de 2018 a
les 21:53
Actualitzat el
13 de novembre de 2018 a les
21:54
Et pot interessar
-
Societat
Ramon Vilaginés Sala rep el premi Bufet 2026 de la Fira del Trumfo i la Tòfona de Solsona
-
Societat
Glossa Premi Bufet 2026 de la Fira del Trumfo i la Tòfona
-
Societat
Anna Espuga, de Cambrils (Solsonès), s'imposa al concurs de pelar trumfos
-
Societat
Xerrada a Solsona sobre «Orientacions per educar i acompanyar la diversitat religiosa de les nostres aules»
-
Societat
Aquesta setmana s’obren les inscripcions als primers casals de Setmana Santa gratuïts de Solsona i Torà
-
Societat
La Fira del Trumfo i la Tòfona de Solsona supera les previsions de pluja i tanca amb bon balanç
