El govern espanyol ha establert les condicions d'ocupació de vehicles en el transport terrestre a partir d'aquest dilluns. El BOE d'aquest diumenge modifica l'ordre ministerial del 3 de maig que regula les condicions de transport en vehicles. La principal novetat és que a partir de demà, 11 de maig, les persones que visquin juntes en territori de fase 1 podran omplir totes les places d'un cotxe –sense el màxim de dues persones per fila de seients- i no caldrà que portin mascareta.
[noticiadiari]2/202023[/noticiadiari]
En les motocicletes, ciclomotors i vehicles de categoria L en general, que tinguin dues places homologades (conductor i passatger), podran viatjar dues persones sempre que portin casc integral amb visera, o utilitzin mascareta o visquin al mateix domicili. L'ús de guants serà obligatori pel passatger i pel conductor en el cas de motocicletes i ciclomotors destinats a l'ús compartit. Els guants de protecció dels motoristes seran admesos.
En el cas dels transports privats particulars en vehicles de fins a nou places, inclòs el conductor, podran viatjar tantes persones com places tingui el vehicle, sempre que totes visquin al mateix domicili. En aquest cas, no serà necessari l'ús de mascareta. Si no viuen tots al mateix domicili, es podran desplaçar dues persones per cada filera de seients, però utilitzant mascareta i respectant la màxima distància.
[noticiadiari]2/201976[/noticiadiari]
Pel que fa als transports públics de viatgers en vehicles de fins a nou places, inclòs el conductor, es podran desplaçar dues persones per filera addicional de seients respecte a la del conductor, garantint la màxima distància possible. Si tots els usuaris conviuen en el mateix domicili, podran anar tres persones per filera. En els vehicles que només tinguin una filera, com cabines de camions i furgonetes, podran viatjar com a màxim dues persones, amb mascareta i mantenint la màxima distància possible.
Pel que fa al transport públic regular, discrecional i privat complementari de viatgers en autobús, com també en els transports ferroviaris, en què tots els ocupants hagin d'anar asseguts, es limitarà l'ocupació de places de manera que els passatgers tinguin un seient contigu de separació. Només podran seure juntes persones que visquin al mateix domicili. Als autobusos es mantindrà buida la filera posterior a la del conductor.
Als transports públics col·lectius de viatgers d'àmbit urbà i periurbà en què hi hagi plataformes pels viatgers drets, s'intentarà que les persones mantinguin la màxima distància. Es prendrà com a referència l'ocupació de la meitat de les places segudes disponibles, i de dos viatgers per cada metre quadrat.
[noticiadiari]2/201598[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201487[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201411[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Des del número d'ocupants d'un cotxe a l'ús de la mascareta: novetats en el transport
El govern espanyol modifica en part l'ordre ministerial del 3 de maig sobre les condicions del transport en vehicles
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de maig de 2020 a
les 20:11
Et pot interessar
-
Societat
Sortida cultural al Saló de l’Ensenyament dels alumnes de segon de batxillerat de l’Institut
-
Societat
La Diputació de Lleida escull Solsona per celebrar el 3r Congrés Català de Repoblament l'any vinent
-
Societat
L'Institut Escola d'Oliana estrenarà un nou cicle formatiu en Transport i Logística a partir del curs que ve
-
Societat
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
-
Societat
Riner celebra aquest diumenge el Dia de la Gent Gran
-
Societat
El Centre Sanitari del Solsonès reforça l’equip d’infermeria i impulsa un nou model assistencial
