Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 29 anys arran del desmantellament d'una macroplantació de marihuana amagada en una zona boscosa de Coll de Nargó (Alt Urgell). La investigació es va obrir al mes de maig i els agents van fer una sèrie d'aproximacions discretes per determinar els límits de l'explotació i identificar les persones que estarien al seu càrrec. Un cop recollides les dades suficients, aquest dimarts es va organitzar un dispositiu en el qual es van localitzar fins a 4.394 plantes en diferents estadis de creixement i distribuïdes en dues feixes. També van comprovar que havien modificat una riera per abastir-se d'aigua i que a 100 metres de la plantació hi havia un campament, on van arrestar un dels responsables.
El dispositiu, integrat per efectius del grup d'investigació, seguretat ciutadana i equips de l'ARRO, van constatar que s'havia habilitat una zona de dormitori i una altra de cuina al campament on vivien les persones que cuidaven i vigilaven les plantes. També van localitzar un assecador a uns 200 metres de la plantació, on es van intervenir 12 quilos de cabdells de marihuana en procés d'assecament.
La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions. Amb aquest operatiu s'ha desmantellat una de les plantacions de marihuana més grans que s'han detectat a les comarques pirinenques. El detingut, acusat d'un delicte contra la salut pública, passarà aquest dijous a disposició judicial davant del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de la Seu d'Urgell.
Detingut arran del desmantellament d'una macroplantació de marihuana en una zona boscosa de Coll de Nargó
Els mossos van arrestar-lo en un campament proper i van constatar que havien modificat una riera per abastir-se d'aigua
ARA A PORTADA
-
El Consell Comarcal del Solsonès celebra el lliurament dels premis del concurs de dibuixos i nadales 2025 Redacció
-
Una batuda de senglar en temps de pesta: «Hem passat d'assassins a herois» Arnau Urgell i Vidal | Hugo Fernández Alcaraz
-
El Carnaval de Solsona i l'Institut d'Estudis Ilerdencs lliguen un acord econòmic de col·laboració per tres anys Ramon Estany Montanyà
-
El Consell Comarcal del Solsonès lliurarà aquest divendres el Premi Signum a l’historiador Ramon Planes Albets Redacció
-
Publicat el 23 d’agost de 2023 a les 21:08
Actualitzat el 23 d’agost de 2023 a les 21:22
Et pot interessar
-
Societat
La brigada de Solsona incrementa i substitueix arbrat urbà amb una seixantena d'exemplars
-
Societat
Solsona planta una trentena de noguers procedents d’una finca privada
-
Societat
Guixers aprova nous preus públics per la prestació als particulars de serveis, materials i béns de propietat municipal
-
Societat
L'incivisme de la nit dels sopars d'empreses obliga a suspendre aquell dia el servei del porta a porta
-
Societat
L'Escola de Dansa de Solsona omple de solidaritat la Sala Polivalent
-
Societat
La Catedral de Solsona acollirà la clausura de l'Any Jubilar
