El divendres dia 4 de febrer, Fènix s’afegeix a la convocatòria anual que la Unió Internacional Contra el Càncer (UICC) organitza amb el lema «Per una atenció mésbjusta», incidint en la desigualtat i amb la proposta que cal actuar individualment o col·lectivament, més enllà del dia senyalat.
La meitat de la població mundial, no te accés als serveis sanitaris essencials i la realitat ens diu que, en funció de la persona que sigui i on visqui, pot suposar la diferència entre la vida i la mort.
Desprès del parèntesi obligat per la covid, aquest any es reprèn la celebració comptant amb la col·laboració del Banc de Sang i de Teixits, empresa pública del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i de l’Associació de Donats de Sang del Solsonès, per tal de sensibilitzar a la població sobre la donació de medul·la òssia. Un tipus de donació que es imprescindible per a molts pacients amb leucèmia i mieloma múltiple.
L’acte tindrà lloc a Solsona, a la plaça Ú d’Octubre, davant la sala polivalent, a les 18h i es preveu la lectura d’un manifest, a càrrec de la Sra. Sonia Juncosa, comptant amb la participació de l’Escola de Dansa de Solsona, amb actuació del Petit Ballet Solsoní, el Team de Hip Hop i el Jove Ballet Solsoní. A més Fènix posa a disposició una llibreta on es recull missatges d’esperança destinats a pacients oncològics i que l’associació preveu en el futur, editar.
Durant el divendres dia 4 de febrer, que també coincideix amb una jornada de donació de sang, es repartiran als participants de la campanya un llaç simbòlic de la lluita contra el càncer, elaborat per les persones voluntàries de l’associació Fènix. En dies posteriors, Fènix iniciarà una campanya de sensibilització sobre la donació de medul·la òssia, entre els més joves, a l’Institut Francesc Ribalta i a l’Escola Arrels de Solsona.
ARA A PORTADA
-
-
Solsona arranja aquest estiu el camí de Cal Sotaterra i el vial entre els ponts del Boté i la Xelsa Redacció
-
-
Desallotgen una vintena de menors i monitors d’uns campaments a la Ribera Salada per una tempesta Redacció
-
Les piscines municipals de Solsona obren les inscripcions de la 42a Hora de Resistència de Natació Redacció
Publicat el 28 de gener de 2022 a les 11:15
Et pot interessar
-
Societat El Consell Comarcal del Solsonès reforça els recursos de les ADF amb la cessió d’un tractor i una cisterna mòbil
-
Societat La Trinxaranga celebra els seus 15 anys amb una festa oberta a tot Solsona el dissabte 5 de juliol
-
Societat Tastets de final de trimestre a l'institut Francesc Ribalta de Solsona
-
Societat La VII Fira del Drap Piteu retornarà Sant Llorenç de Morunys a l’època medieval
-
Societat Obertes les subvencions per a l’arranjament interior d’habitatges per a persones grans per a l’any 2025
-
Societat Ja és poden tramitar els ajuts al lloguer per a joves fins a 35 anys