Aquest dimecres a la nit es podrà observar des del Solsonès un eclipsi total de lluna. El fenomen succeix quan hi ha Lluna plena i la Terra s'interposa entre el satèl·lit i el Sol.
El fenomen començarà tant bon punt la Lluna surti per l'horitzó a dos quarts de deu. De fet, la sortida ja serà eclipsada mentre que el moment de màxima penombre es produirà a les 22:12. A partir d'aquell moment, la Lluna progressivament anirà sortint de l'ombra de la Terra, procés que culminarà cap a a la mitjanit, quan ja haurà sortit completament.
El fet que l'eclipsi coincideix amb la sortida de la Lluna farà que per tal d'observar-lo sigui necessari buscar emplaçaments amb l'horitzó est/sud-est lliure d'obstacles.
El de dimecres serà un eclipsi "interessant" perquè la Lluna passarà pràcticament pel centre de l'ombra de la Terra i pel fet que entrem en uns anys de "sequera" d'eclipsis. I és que els pròxims anys 2012 i 2013 Catalunya només podrà observar eclipsis parcials i penombrals i caldrà esperar al setembre de 2015 per tornar-ne a veure un de total.
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juny de 2011 a les 21:29
Et pot interessar
-
Societat Convoquen els municipis de la Catalunya Central a Solsona per presentar el Pla INFOCAT per afrontar el risc d’incendis forestals
-
Societat Jornada de networking a l'Escola Arrels
-
Societat El PFI d’auxiliar de vivers i jardins de l’institut Francesc Ribalta col·labora amb el Rebost Solidari del Solsonès
-
Societat Mans Unides Solsona porta solidaritat a ritme de ball
-
Societat Solsona acull el dissabte 17 de maig una xerrada per donar a conèixer els CAE, certificats d'estalvi energètic
-
Societat Jornada tècnica sobre la manca de relleu generacional al comerç local