La matinada de dissabte a diumenge caldrà endarrerir una hora els rellotges. D'aquesta manera quan siguin les tres es tornarà a les dues i es podrà gaudir una hora més de dormir, de disbauxa o del que convingui. Al conjunt de la Unió Europea set mesos després es torna a implementar l'horari d'hivern per millorar l'eficiència en la despesa energètica.
L'horari estival ha permès segons Institut Català d’Energia, per al conjunt de llars catalanes, un estalvi de 29 milions d’euros en forma d’un menor consum d’energia, com a resultat de la menor necessitat d’il·luminació artificial. L’estalvi energètic associat al canvi horari es concentra en un 90% en el sector domèstic. Es considera que el canvi d'hora permet reduir el 10,3% de consum en il·luminació, un estalvi per llar entre 10 i 11 euros.
Durant l’horari d’estiu hi ha un major aprofitament de la llum del dia i es redueix la despesa energètica associada a l’ús de llum artificial, ja que hi ha més hores de llum natural. Així, per no desaprofitar les hores de sol del matí i obtenir un estalvi, s'avança l’hora. En canvi, mantenir durant l’hivern l’horari d’estiu asseguraria també l’estalvi energètic associat a l’allargament de la llum natural durant les tardes, però això no compensaria el consum addicional resultat d’enllumenar una hora més de foscor al matí. A més, la major part dels ciutadans prefereix que al matí, a les hores quan es desplacen per treballar o estudiar, hi hagi llum natural.
ARA A PORTADA
-
Societat El Solsonès rebrà 851.500 euros en subvencions per al manteniment de camins municipals de muntanya Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona celebrarà la vuitena edició dels Reconeixements Empresarials el 8 d'octubre Ramon Estany Montanyà
-
-
Cultura i Mitjans Artur Blasco i Pol Estrada compartiran escenari al directe del podcast «Llegir» a Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Antonio Darias s'endú el primer premi del concurs de pintura ràpida de la Festa Major de Solsona Ramon Estany Montanyà
Publicat el
28 d’octubre de 2011 a
les 09:58
Et pot interessar
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys impulsa obres de millora a l’espai públic aquest setembre
-
Societat
Solsona convoca dues places per reforçar els projectes de dinamització comercial i de suport a les empreses
-
Societat
Caminada i pedalada de Solsona a Sant Esteve d’Olius per promocionar una mobilitat segura i sostenible
-
Societat
Més d’una vintena d’activitats amb novetats aquest curs per a la gent gran de Solsona
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys inicia la renovació del clavegueram amb fons de la Diputació de Lleida
-
Societat
Reviu la Roba impulsa una quarta edició a la tardor amb recollida i mercat d'intercanvi
