
David Estany i Joan Casafont, dos ramaders del Solsonès, juntament amb l’empresa informàtica Equinox.one de Barcelona, han desenvolupat l’aplicació VacApp (http://vacapp.net/ca) guanyadora del premi Ruralapps 2016 a la millor aplicació rural dins el sector professional.
Una app de recerca de finques rurals i una altra per gestionar explotacions ramaderes, Premis Ruralapps 2016
El premi està dotat amb 3.000 euros per cada modalitat.
Amb aquest premi es vol impulsar el desenvolupament d’aplicacions mòbils que contribueixin a la millora del sector agroalimentari i del medi rural
El lliurament dels premis ha tingut lloc aquest dimecres 30 de novembre, a Barcelona, en el marc de l’Eurecat Mobile Fòrum

VacApp està dissenyada perquè els ramaders puguin millorar la gestió de les explotacions de ramat boví extensiu. L’objectiu és que el ramader conegui la informació de tot el seu bestiar, ja que l’aplicació permet tenir un control exhaustiu de vaques i vedells. Per cada animal es pot registrar diferent informació (malalties, deslletaments, parts,...), realitzar el control de sanejament que duu a terme el veterinari i agrupar el bestiar en ramats i registrar-ne els moviments. L’aplicació permet tenir la informació in situ i pot funcionar sense connexió a Internet.