El bisbe de Solsona destaca el paper influent del professorat de religió

Publicat el 03 de febrer de 2013 a les 19:02
Mons. Xavier Novell, i la delegada d'Ensenyament, Teresa Gené Foto: Ramon Estany

Aquest dissabte uns cinquanta professors i mestres de religió i de les escoles concertades del bisbat de Solsona van reunir-se al Seminari de Solsona per participar en una trobada amb el bisbe Xavier Novell.
Organitzada per la Delegació d'Ensenyament del Bisbat, la trobada amb el col·lectiu de professors catòlics de la diòcesi es va desenvolupar en un ambient de germanor.
L'acte va ser presentat per la Delegada d'Ensenyament, Teresa Genè, que avançant-se al títol de la conferència que impartiria el bisbe de Solsona, va recordar que els mestres "no només imparteixen uns valors i uns coneixements, sinó que tenen un plus més, el d'educar en la integritat i en la dimensió transcendent de la persona. "
Per la seva part, Novell, que va titular la conferència "El ser i el fer del professor de Religió" , va basar aquesta en el document publicat el 1998 per la comissió episcopal, titulat "El professor de religió catòlica. Identitat i missió".
D'entrada, el prelat va advertir que la xerrada no definiria unes exigències prèvies als professors de religió o d'escola catòlica, sinó que descriuria "els trets característics que defineixen la complexa figura del professor de religió i moral catòlica."
Mons. Xavier Novell, però, no va treure importància al perfil professional del professor de religió, i especialment, subratllà que la clau de l'assignatura de religió està en el seu professor, en el que es defineix la competència professional i la consonància de la seva vida).
En aquest sentit, advertí al professorat assistent a la sala, que "sou un exèrcit enorme de persones preparades en una tasca que té una incidència enorme en els joves, " esdevenint el col·lectiu més determinant de l'acció pastoral de l'Església.
Novell recordà que si l'assignatura de religió contribueix d'una manera important en aquesta activitat integral de l'educació, és important que el professor reconeixi com tot altre professor que en primer lloc ell és un educador.
Com a conclusió, Novell va afirmar que l'ensenyança religiosa escolar és una acció plenament eclesial ja que el professor de religió compleix la missió d'anunciar la bona nova enviat per l'església.
Després de la conferència, i per finalitzar la trobada, els assistents van participar en una eucaristia a la capella del Seminari. 

Assistents a la trobada Foto: Ramon Estany