En l’Assemblea Plenària de la CEE, el bisbe de Solsona Francesc Conesa ha estat elegit president de la comissió episcopal per a la Doctrina de la Fe, dins la qual hi ha la Subcomissió Episcopal de Relacions Interconfessionals i Diàleg Interreligiós.
El bisbe Francesc deixarà de ser president de l’esmentada subcomissió per ser-ne de la comissió per a la Doctrina de la Fe.
La Comissió Episcopal per a la Doctrina de la Fe està al servei de l'Assemblea Plenària dels bisbes de la Conferència Episcopal Espanyola per a l'estudi i tractament de les qüestions relatives a la fe i als costums.
La seva missió és la de contribuir al fet que els bisbes, tant en l'àmbit de la seva pròpia Església particular com en l'exercici conjunt de les funcions de l'episcopat espanyol, puguin complir la seva missió pastoral de promoure i tutelar la doctrina sobre la fe i els costums.
Aquesta missió, per tant, és doble. Abans de res, és tasca d'aquesta Comissió contribuir a la transmissió de la fe, mitjançant la difusió del que l'Església creï –contingut en el dipòsit de la fe (Sagrada Escriptura, Tradició i Magisteri)– i mitjançant la promoció d'una sana reflexió teològica que sàpiga donar resposta, des de la llum de la fe, als problemes del nostre temps.
En segon lloc, correspon a aquesta Comissió vetllar perquè l'ensenyament impartit en nom de l'Església sigui fidel al que l'Església creu i professa.
Com du a terme la tasca? La Comissió per a la Doctrina de la Fe es reuneix periòdicament per a deliberar i decidir sobre les qüestions de la seva competència. El Secretariat prepara les decisions i les executa. Compta amb l'ajuda d'una Comissió Teològica Assessora. D'ella formen part teòlegs, filòsofs i historiadors de les Facultats i Centres d'estudis teològics de tota Espanya.
La seva funció és assessorar els Bisbes en tot el que se sotmeti a la seva consulta. Mitjans utilitzats Per a promoure la doctrina de la fe, la Comissió es val principalment de dos tipus d'accions: Organitza trobades i jornades d'estudi. En particular, una Trobada de Bisbes-Teòlegs. A ells acudeixen teòlegs de totes les Facultats de Teologia i alguns Centres d'estudis teològics d'Espanya, i els Bisbes que ho desitgin. Elabora documents d'orientació doctrinal sobre diversos aspectes de la fe i la vida cristiana. Uns apareixen publicats sota el seu propi nom, després de la preceptiva autorització de la Comissió Permanent, i uns altres són preparats per a la Comissió Permanent o l'Assemblea Plenària.
El bisbe de Solsona presidirà la comissió episcopal per a la Doctrina de la Fe
Societat
La seva missió és la de contribuir al fet que els bisbes, puguin complir la seva missió pastoral de promoure i tutelar la doctrina sobre la fe i els costums
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Lluís Coloma & Blue Lou Marini fan ple absolut en un concert a la Plaça de la Catedral de Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Societat L'Ajuntament de Solsona convoca tres places temporals per a l’Oficina del Nucli Antic Redacció
-
Successos Electra del Cardener anuncia un tall elèctric programat a Solsona el proper dimarts a diferents carrers Redacció
-
Societat Solsona porta al Ple les bases de les subvencions per a la rehabilitació d’habitatges dins el Pla de barris Redacció
-
Societat Gaietà Ripoll: reparar la memòria per defensar la llibertat Redacció | Alternativa per Solsona - CUP
Publicat el
05 de març de 2024 a
les 20:48
Actualitzat el
05 de març de 2024 a les
21:02
Et pot interessar
-
Societat
S’obren les inscripcions als casals gratuïts de setembre de Solsona, Olius i Torà
-
Societat
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d'odi
-
Societat El govern espanyol incorpora Biosca i Lladurs a la llista de zones declarades afectades per emergències de protecció civil
-
Societat
Bassella restringeix l'accés a entorns fluvials per minimitzar incendis i saturació durant l'onada de calor
-
Societat
El Zoo del Pirineu alerta del risc d’atropellaments de fauna salvatge durant les nits d’estiu
-
Societat
El festival de referència de l’economia solidària rural catalana aterra al Solsonès
