El brot de Covid a la residència de Solsona causa dos difunts més i s’amplia amb un nou positiu entre els usuaris i sis entre el personal
La Fundació reforça l’atenció mèdica amb un metge amb formació en geriatria per a un seguiment permanent i cobreix les baixes amb la reorganització de l’equip i el reclutament de professionals
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de gener de 2021 a
les 16:02
Actualitzat el
03 de gener de 2021 a les
16:23
El brot d Covid-19 que s’ha detectat aquesta setmana a la residència de gent gran de Solsona ha causat dos difunts més en les darreres hores, que se sumen al de la matinada de dissabte.
També s’ha detectat un nou positiu entre els residents, amb la qual cosa la xifra de persones usuàries contagiades en aquests moments és de 39. Pel que fa al personal, que se sotmet a cribratges de forma reiterada, s’han diagnosticat sis positius nous, que s’afegeixen als cinc anteriors.
Des de la Fundació Hospital Pere Màrtir Colomés, s’ha contractat un nou professional mèdic amb formació en geriatria per fer un seguiment permanent i presencial de totes les persones afectades al centre. Així mateix, s’estan cobrint les baixes de personal amb la reorganització de l’equip i es treballa en el reclutament de professionals per a possibles necessitats els propers dies. En funció de l’evolució epidemiològica en el si del personal, no es descarta activar l’equip d’intervenció ràpida de la Generalitat, si és necessari, per incorporar professionals de manera immediata.
D’altra banda, Bombers de la Generalitat aquest dilluns a la tarda realitzaran una visita de
valoració prèvia per dur a terme una desinfecció de les instal·lacions de la residència després que dijous l’Ajuntament traslladés la sol·licitud del centre al Departament d’Interior.
Aquestes qüestions han estat tractades aquest matí en la reunió del comitè de seguiment del brot de la residència, en què hi ha representats el Patronat de la Fundació, el Centre Sanitari del Solsonès, l’Ajuntament i el Consell Comarcal.
NOTA:
Aquest comunicat ha estat redactat conjuntament per les àrees de Comunicació de l’Ajuntament de Solsona i el Centre Sanitari del Solsonès i el Patronat de la Fundació Pere Màrtir Colomés a fi d’oferir una informació homogènia i inequívoca al conjunt de la ciutadania de la comarca. Mentre duri el brot de la residència de gent gran, es publicarà un comunicat diàriament pels volts del migdia.
[plantillacoronavirus]
Et pot interessar
-
Societat
Deixant Empremta tanca l’intercanvi juvenil internacional EcoBusiness, enfocat en la creació de negocis sostenibles
-
Societat
Solsona es prepara per viure aquest cap de setmana la 22a Fira del Trumfo i la Tòfona de Catalunya i la 11a Festa del Vi
-
Societat
Multilingüe, plurilingüe, panteiglota?
-
Societat
Solsona i el Solsonès reivindiquen la saviesa ancestral femenina amb una desena d’actes pel 8-M
-
Societat
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Solsonès supera les 1.500 actuacions durant el 2025
-
Societat
La sexualitat centra aquesta setmana el cicle de xerrades per a famílies de les AFA de Solsona
