El Govern es reuneix amb ens locals de totes les vegueries per coordinar els recursos d'acollida de les persones ucraïneses
Societat
En la darrera setmana s’han programat trobades a tots els territoris, que han finalitzat aquest divendres amb reunions amb la Catalunya Central i l’Alt Pirineu i Aran.
ARA A PORTADA
-
Societat La Policia Local de Solsona recupera la seva festa amb el reconeixement a actuacions destacades dels agents Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona treu a concurs tres places per a Tresoreria, equipaments culturals i Escola de Música Ramon Estany Montanyà
-
Societat Un nou equip de raigs X al Zoo del Pirineu permet diagnosticar fauna salvatge ferida sense haver-la de traslladar Ramon Estany Montanyà
-
-
Publicat el
11 de març de 2022 a
les 20:03
Des de l’inici de l’arribada de persones ucraïneses que fugen de la guerra, el Govern de la Generalitat ha entès que la coordinació institucional és fonamental per abordar la situació d'emergència humanitària i gestionar una acollida amb plena garantia de drets. Per això, des del primer moment, el Govern va constituir un comitè tècnic per coordinar l’acció d’ajut i resposta a la situació d’Ucraïna, i va activar la taula de contingència del Comitè per a l’Acollida de les Persones Refugiades, presidida pel Departament d’Igualtat i Feminismes.
En els dies posteriors, el Govern ha continuat treballant per enfortir i agilitzar els espais de coordinació, tant amb l’executiu estatal com amb representants dels ens locals. En relació amb aquests últims, la secretària d’Igualtats, Mireia Mata Solsona, destaca el “paper clau del món local en els processos d’acollida per garantir tots els drets”. “Les persones ucraïneses que ara arriben hauran de recuperar-se i refer les seves vides en l’àmbit local, i per tant, des del Govern hem de facilitar els instruments i recursos necessaris per a un acompanyament adequat”, afirma Mata.
[blockquote]Un nou web i un número de telèfon específic centralitzaran a partir d’ara la informació sobre la crisi d’Ucraïna[/blockquote]
Durant tota aquesta setmana, el Govern ha celebrat reunions amb representants locals de totes les vegueries per compartir les polítiques d’acollida que s’han posat en marxa. Aquest divendres han tingut lloc dues reunions amb representants municipals de la Catalunya Central i l’Alt Pirineu i Aran, que tanquen aquesta sèrie de trobades.
[h3]Coordinació amb els ens locals per una triple via[/h3]
A més dels espais polítics de coordinació institucional esmentats, els ens locals i el Govern de la Generalitat tenen en marxa dos mecanismes addicionals de coordinació. D’una banda, els consells comarcals de Catalunya i els municipis de més de 20.000 habitants compten amb personal tècnic d’acollida vinculat al Departament d’Igualtat i Feminismes. En aquests moments, es disposa de 72 tècniques i tècnics a tot el territori. Són professionals de referència especialistes en polítiques migratòries i d’acollida, que fan d’enllaç entre les necessitats de cada entorn local i els recursos i serveis coordinats pel Departament d’Igualtat i Feminismes.
D’altra banda, en el marc dels serveis territorials del Govern, s’han posat en marxa taules de contingència tècniques creades ad hoc. Són espais de caràcter operatiu on es coordinen representants de diversos departaments del Govern i personal tècnic dels ens locals, juntament amb representants de la Delegació del Govern espanyol, entitats especialitzades en refugi i entitats vinculades a la comunitat ucraïnesa.
[h3]Nou web i un telèfon específic per atendre qüestions vinculades a Ucraïna[/h3]
Per tal de donar una resposta al més directa i eficient possible a les demandes relacionades amb Ucraïna, el Govern ha habilitat el número de telèfon 900 500 912, que ofereix també atenció en ucraïnès. Des de l’estranger, el número que cal marcar és el +34 93 273 46 00.
A més, el Govern ha posat en marxa un nou web que centralitzarà tota la informació sobre Ucraïna. En català, es podrà consultar a través de l’adreça ucraina.gencat.cat, i en anglès i ucraïnès, a l’adreça ukraine.gencat.cat.
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès ja executa diverses actuacions de millora de camins de la comarca
-
Societat
L’Hospitalitat de Lourdes celebra la seva trobada anual al Santuari del Miracle de Solsona
-
Societat
Pinell de Solsonès gaudeix d’una jornada cultural i gastronòmica a Sant Sadurní d’Anoia
-
Societat
Guixers substitueix i soterra el cablejat de l’enllumenat públic a Vilamantells
-
Societat
Judit Gisbert reclama responsabilitat política per evitar generar «una alarma que no es correspon amb la realitat»
-
Societat
Navès i Ardèvol proposen caminades populars amb itineraris i ofertes diverses aquest dissabte
