
El gremi de forners de Lleida ha aprofitat aquest dimecres la celebració del dia del pa per repartir a la plaça de la Catedral de Lleida 3.000 porcions el Pa de Trumfo del Solsonès fet amb patata tradicional d'aquesta comarca.
"No li diem patates, li diem trumfos perquè són patates cultivades a més de mil metres d'altura amb una pluvimetria molt especial que les fa úniques" , ha explicat el president del Consell Comarcal del Solsonès, Joan Solà.
Aquestes patates s'emmagatzemen en forats sota terra, mai en cambres frigorífiques i es comercialitza entre octubre i maig.
El president del gremi de forners de Lleida, Manel Llaràs, ha remarcat que iniciatives com aquesta pretenen incrementar el consum del pa que se situa en 33 quilos per persona i any a Espanya, el penúltim país en consum en la Unió Europa, per davant del Regne Unit.
Llaràs ha insistit que el gremi de forners intenta recuperar el costum de l'entrepà en el berenar dels nens com aliment saludable.
A la presentació del Pa de Trumfo han assistit també l'alcalde de Lleida, Àngel Ros (PSC), i el vicepresident de la Diputació de Lleida, Miquel Padilla.