[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OwtHDpCsldU[/youtube]
Dins aquest tema podem escoltar una melodia familiar que el diumenge de Carnaval a la tarda per Solsona es balla per les places. El Pony Pisador ha arranjat la melodia del ball de contradanses boges del Carnaval de Solsona i la polca del cop de peu per un dels seus nous temes. No és la primera vegada que piquen l'ullet al Solsonès, doncs fa temps van dedicar una canço, a la vila de Su.
La "Polka 1878" és de Francesc Masmitjà tot i que a Solsona es coneix popularment com a "Ball de contradanses boges" per l'arranjament per a cobla de Joan Roure.
Aquesta peça, està inclosa en el nou disc “Ocells”, i atenció a l’embarbussament “Rafa ‘El Garrafa’, el gafarró del Garraf, agafa garrofó per guanyar-se les garrofes”.
[nointext]
Si el garrofó al Garraf
L'agafa el Rafa el gafarró
El Rafa agafa amb la garrafa el garrofó (x2)
Hi ha un cucut menut
Ve del sud i té el llom torçut (té el llom torçut)
Per petits i grans és ben sabut
Que el cucut menut del sud té el llom torçut
Si el garrofó al Garraf
L'agafa el Rafa el gafarró
El Rafa agafa amb la garrafa el garrofó (x2)
L'estruç que duu un barnús
Va amb NitBus però, hi ha un bon embús (hi ha un bon embús)
Però d’això en podem estar segurs
Dins l’embús l’estruç del bus porta un barnús
Si el garrofó al Garraf
L'agafa el Rafa el gafarró
El Rafa agafa amb la garrafa el garrofó (x2)
Ai, quin goig fa el gaig cap al maig quan floreix el faig (floreix el faig)
Canto un últim vers i ja me’n vaig
Quan floreix el faig al maig fa goig el gaig
Si el garrofó al Garraf
L'agafa el Rafa el gafarró
El Rafa agafa amb la garrafa el garrofó (x2)
El Pony Pisador adapta les contradanses boges del Carnaval de Solsona per a un dels temes del seu nou disc
ARA A PORTADA
-
-
-
Inicien una campanya de micromecenatge per a l’edició d’un llibre divulgatiu sobre els boscos Ramon Estany Montanyà
-
Prop d'una vuitantena de persones participen en les XVI Jornades de Sant Galderic a la Coma i la Pedra Redacció
-
El Solsonès s’uneix per mostrar solidaritat amb el poble palestí en un acte benèfic ple de música i cultura. Redacció
Publicat el 07 de febrer de 2024 a les 17:39
Actualitzat el 07 de febrer de 2024 a les 21:06
Et pot interessar
-
Societat
L'Associació d'Entitats Assessores Agràries de Catalunya reclama el «pagament urgent» dels ajuts per la dermatosi
-
Societat
El Sindicat d'Habitatge del Solsonès es presentarà oficialment amb un acte públic
-
Societat
La sismòloga solsonina Sara Figueras rebrà el premi Regió7 de Ciència i Tecnologia
-
Societat
Crida al voluntariat per cuidar les Basses del Miracle el 9 de novembre
-
Societat
Aquests seran els festius d'obertura comercial a Solsona per l'any 2026
-
Societat
El Consell Comarcal organitza un famtrip de tardor a Port del Comte per enfortir la col·laboració entre el sector turístic i l’estació d’esquí
