El president de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i cardenal arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, ha demanat no convertir en una novel·la morbosa" el cas del bisbe emèrit de Solsona, Xavier Novell, la renúncia del qual s'ha lligat a una relació sentimental amb una dona i s'ha relacionat amb exorcismes i teràpies de conversió homosexual.
"El que em dol a mi és que la gent inventa i ha sentit una cosa, d'altra va fent un relat una mica morbós, jo crec que cal respectar la intimitat de les persones i a més d'això afegir que davant d'una persona que té les seves raons per deixar el seu ministeri o en una família quan arriba un moment i es divorcien, el que cal fer és respectar i no fer d'això una novel·la morbosa i picar les persones", ha subratllat Omella en unes declaracions a la premsa aquest dijous a la seu de la CEE, a Madrid.
El cardenal arquebisbe de Barcelona ha assegurat que "no en sabia absolutament res" i que li "va sorprendre la notícia, com a tothom". A més a més, ha assenyalat que comparteix "el dolor de la seva família i de l'Església de Solsona" on han quedat "tocats".
També ha indicat que "no" ha parlat amb el ja exbisbe de Solsona pel que fa a les recents informacions publicades sobre els motius de la renúncia però ha explicat que "el dia que va passar tot això" li va enviar "un correu" en què li oferia l'ajuda de l'Església i Novell li va contestar per agrair-li aquesta oferta d'ajuda.
El president de la Conferència Episcopal demana no convertir la renúncia del bisbe de Solsona en una «novel·la morbosa»
Societat
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Els ganivets de Solsona brillen a la gala gastronòmica de «La Vanguardia» Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans El Consell Comarcal del Solsonès organitza un famtrip de tardor per donar a conèixer els recursos turístics i culturals del Miracle Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona posa el focus en la soledat no desitjada en els actes del Dia mundial de la salut mental Redacció
Publicat el
10 de setembre de 2021 a
les 16:17
Actualitzat el
10 de setembre de 2021 a les
16:24
Et pot interessar
-
Societat
Un segle de somriures: Maria Arau arriba als 100 anys envoltada d'estimació a la Residència La Vall
-
Societat
La catedral de Solsona va acollir l’ordenació diaconal de Joaquim Molina i Clota de mans del bisbe de Solsona, Francesc Conesa
-
Societat
Solsona acollirà el 14è Congrés d’Hospitalitats Catalanes
-
Societat
La primera Cursa Antiracista de Solsona exhaureix les places i convoca la ciutadania a una jornada popular i reivindicativa
-
Societat
Engiambi presenta a Solsona les novetats de la campanya agrícola 2027
-
Societat
Xerrada a Solsona sobre habitatge cooperatiu i envelliment actiu
