La comarca del Solsonès acollirà, el proper cap de setmana, el Festival de Senderisme dels Pirineus junt amb les 11 comarques que integren la marca turística Pirineus (les comarques considerades de muntanya més l’Alt Empordà).
Pel què fa a les activitats del dissabte, s’ha previst una ruta guiada a càrrec de l’Associació Cultural de la Vall de Lord per la Coma per tal d’observar l’arquitectura de pagès, així com una ruta de senderisme de 14,5 quilòmetres pel pont Quebradís guiada per Sílvia Rovira.
Ambdues activitats tindran lloc a partir de les nou del matí i el punt de trobada serà l’aparcament de Ca la Roseta a la Coma, per la ruta guiada de l’arquitectura de pagès, i a l’Oficina de Turisme a Sant Llorenç de Morunys per la del pont Quebradís. Una hora més tard, a les deu, Sàmara Natura i Solsona Experience, conduiran una caminada d’interpretació de la natura i de la història des de Solsona al Castellvell d’Olius. Aquesta activitat partirà de la plaça del Consell Comarcal i s’ha previst una durada d’unes tres hores.
El diumenge, a partir de les nou del matí, tindrà lloc l’activitat de senderisme de Solsona al Miracle, amb l’acompanyament de la guia Sílvia Rovira. La ruta comprèn una distància d’uns dotze quilòmetres i s’iniciarà a la plaça Sant Jordi de Solsona. Una hora després d’haver-se iniciat aquesta activitat, a les deu del matí, el mateix Santuari del Miracle serà el punt de partida de la passejada naturalística i visita a l’espai Natura a càrrec de Sàmara Natura. Es tracta d’una ruta circular d’uns dos quilòmetres en la qual s’observarà el paisatge i s’anirà identificant la vegetació i la fauna existent en perspectiva a la memòria del paisatge abans dels incendis de l’any 1998. Totes les activitats comptaran amb un tastet de Producte d’Aquí.
[h3]Activitats paral·leles[/h3]
El mateix dissabte hi hauran diverses activitats paral·leles com ara un anellament d’aus a les basses de Brics (Olius) organitzada pel Grup de Natura del Solsonès – Centre d’Estudis Lacetans a partir de les nou del matí; una vesprada de cèrvols i astronomia a partir de les sis de la tarda i fins a les 10 del vespre, amb sortida des del cementiri de Solsona. L’activitat estarà conduïda per Sàmara Natura i AstroSolsonès. El mateix dissabte però a la tarda, a partir de les sis, al claustre del monestir de Sant Llorenç de Morunys, s’oferirà una visita guiada al Museu – Centre d’interpretació de la Vall de Lord, a càrrec de l’Associació Cultural, per tal de descobrir la història de la Vall.
Pel què fa al diumenge, a les deu del matí i fins a una del migdia, l’EFTEM, des de l’alberg de les Cases Altes de Posada porta a descobrir el senderisme en una activitat d’orientació per la Vall de Lord. Finalment, també a les deu del matí, el restaurant del Miracle, a Riner, acollirà un taller de cuina d’elaboració de pastís de formatge. Es calcula que la durada del taller serà d’una hora i mitja.
Per dur a terme totes aquestes activitats en el marc del Festival de Senderisme dels Pirineus es compta amb el suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, del Consell Comarcal del Solsonès, del Patronat de Turisme del Solsonès, del Consorci Leader de la Catalunya Central, de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona i de l’Associació de Turisme de la Vall de Lord.
Per participar en qualsevol de les activitats programades al Solsonès cal fer reserva prèvia a
través de la web: https://entrades.turismesolsones.com.
Aquests esdeveniments s’inspiren en els walking festivals dels països centreeuropeus, on ja
estan molt consolidats. Els festivals combinen itineraris per a famílies i gent gran que
transcorren per caminssenzills, amb propostes per als més avesats a recórrerllargues distàncies.
A més de les rutes a peu, les activitats programades permeten conèixer la cultura local: tastets gastronòmics, visites a museus, concerts, rutes culturals o activitats de nit complementen les caminades. Així mateix, permeten posar en valori donar a conèixer la feina dels guieslocals.
Podeu trobar més informació sobre el Festival de Senderisme dels Pirineus a l’adreça
http://www.festivalssenderismepirineus.ca
El Solsonès participa aquest cap de setmana al Festival de Senderisme dels Pirineus
El festival proposa rutes guiades a peu per conèixer el territori, amb activitats culturals i gastronòmiques complementàries per a totes les edats
Ara a portada
Publicat el 13 de setembre de 2022 a les 18:33
Et pot interessar
-
Societat Dol al bisbat de Solsona per la mort del Papa Francesc
-
Societat La caminada popular de Pinell de Solsonès d'aquest any serà una circular de 12 km amb principi i final a la parròquia de Sallent
-
Societat Rescaten l'ocupant d'un vehicle que ha caigut al riu a Navès
-
Societat Nova palanca al GR-1 al Coll de Jou