El Solsonès s’afegeix a la reivindicació de millors infraestructures en la xarxa viària de la Catalunya Central

La presidenta de l’entitat va assistir a un acte reivindicatiu amb alcaldes del Bages i presidents de consells comarcals de la Catalunya Central

Publicat el 29 de desembre de 2015 a les 16:06
Actualitzat el 29 de desembre de 2015 a les 16:16


Els alcaldes del Bages es van manifestar, la setmana passada al costat del peatge troncal de l’autopista C-16, a Castellbell, per mostrar la seva protesta i indignació per la situació de les infraestructures viàries i ferroviàries a la comarca: una carretera C-55 absolutament col·lapsada per l’elevat volum de trànsit que suporta diàriament i un elevat índex de sinistralitat, al costat de l’autopista, infrautilitzada.
En l’acte, els alcaldes del Bages, acompanyats també pels presidents dels Consells Comarcals del Bages, Berguedà, el Solsonès, suport del Moianès i per representants del Consorci Viari de la Catalunya Central, de la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa, i de la Plataforma “No+morts”, van llegir un manifest amb el títol “N’estem farts, prou peatges”, que és una declaració sorgida del Consell d’Alcaldes del Bages sobre la mobilitat viària i ferroviària a les comarques centrals. Aquest manifest vol mostrar la indignació davant la discriminació que consideren que pateix la Catalunya Central i l’àrea metropolitana de Barcelona, fet que suposa un greu perjudici a les empreses del territori restant competitivitat.
Document de treball
En el document, els batlles es comprometen, entre d’altres mesures, a lluitar per l’eliminació del peatge de la C-16, la finalització de la B40 entre Viladecavalls i Abrera que ha de permetre connectar la C-16 amb l’A2, i el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Castellbell i el Vilar per millorar la mobilitat interna al Bages. A més, des del Bages, es reserven el dret d’emprendre accions legals, ja que segons els càlculs de la Declaració de Gelida, AUTEMA, la concessionària de l’autopista C-16 haurà ingressat 4.035,3 milions d’euros quan acabi la concessió, el 2036. La construcció d’aquesta autopista va costar 126,08 milions d’euros. Per tant, la concessionària reemborsarà 32 vegades la inversió inicial, “un lucre que creiem absolutament desorbitat”.
Actuacions al Solsonès
El Consell Comarcal del Solsonès preveu tractar aquesta qüestió en el propers Consell d’Alcaldes i Ple del Consell que tindran lloc el mes de gener. Paral·lelament a aquestes actuacions, des de l’ens comarcal, properament, s’organitzarà una convocatòria pública per tot aquell que vulgui conèixer el tema en primera persona; s’informarà en breu.