Joan Rovira i Ciuró, secretari general del Consorci Forestal de Catalunya i vicepresident de la Confederació Espanyola de Silvicultors (COSE) ha estat nomenat al Consell de Direcció de la Confederació Europea de Propietaris Forestals (CEPF) en representació dels silvicultors catalans i espanyols.
El CEPF, amb seu central a Brussel·les, és l’associació que agrupa les organitzacions nacionals de propietaris forestals a Europa. Representa els propietaris forestalssilvicultors a Europa i com a tal serveix els interessos de 16 milions de propietaris forestals-silvicultors, els quals cuiden i gestionen més del 50% de la superfície forestal que hi ha Europa. A l’actualitat són membres del CEPF un total de 19 països i 4 associacions.
Joan Rovira va estar nomenat en el marc de l’Assemblea General del CEPF celebrada els dies 7, 8 i 9 de maig a Grandhola (Alentejo, Portugal). Els altres representants del Consell de Direcció són la República Txeca, Lituània, Àustria, Suècia i França.
Luxemburg, amb Hubert de Schorlereer al capdavant, n’ostenta la presidència.
Per Rovira entrar a formar part del Consell de Direcció de la Confederació Europea de Propietaris Forestals “és molt important ja que així podem traslladar els problemes del bosc mediterrani a l’àmbit europeu i això és bàsic perquè és des d’on es decideixen les bases de les polítiques en temes tant importants com la PAC, el paquet de mesures clima-energia de la Unió Europea i altres aspectes vinculats a temes de biodiversitat i regulació dels mercats forestals. Això vol dir que el bosc català i mediterrani tindrà veu alhora de tractar totes aquestes temàtiques”.
Joan Rovira i Ciuró, nascut a Solsona l’any 1969, és propietari forestal-silvicultor, enginyer de forests i MBA ESADE.