En el marc de les actuacions per fer complir les resolucions dictades per la Generalitat de Catalunya i les mesures contemplades pel decret que declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, el Cos d'Agents Rurals ha realitzat el tancament de totes les zones d'aparcament dels espais naturals protegits així com dels parcs nacionals. De la mateixa manera s'ha procedit al tancament de determinats senders i itineraris amb alta afluència de persones.
El Cos d'Agents Rurals també ha comunicat la suspensió de totes les activitats amb risc d'incendi fins que no s'aixequi l'estat d'alarma. Diverses patrulles del cos han procedit aquest matí a clausurar i desallotjar a la ciutadania de diverses zones d'esbarjo i barbacoes, actuació que ha coincidit amb l'inici -avui 15 de març- del període de prohibició de fer foc en zones forestals sense autorització administrativa.
L'activació de l'estat d'alarma comporta la limitació de moviments per part de la ciutadania, que ha d'atendre el requeriment de les autoritats i quedar-se al seu domicili. Per això, els Agents Rurals estan fent tasques d'identificació de vehicles i de ciutadans que incomplint les indicacions, s'han desplaçat a diversos indrets d'interès natural per practicar esport o altres activitats.
Cal recordar que també estan prohibides les activitat cinegètiques de caça o pesca continental i que s'ha prohibit la celebració de qualsevol concurs relacionat amb aquestes activitats.
Els Agents Rurals clausuren 131 zones d'esbarjo als espais d'interès natural
Durant aquest diumenge s'han tancat accessos i aparcaments a les zones
ARA A PORTADA
-
Una escultura feta amb carbassa, principal novetat de la Fira d’Ous d’Euga de la Vall de Lord d’aquest cap de setmana Redacció
-
Més de 150 persones assisteixen a la lliçó inaugural del curs de L'Aula d'Extensió Universitària de Solsona Redacció
-
-
-
Salut alerta de missatges fraudulents que demanen dades per vacunar-se de la grip i la covid o renovar la targeta Redacció
Publicat el 15 de març de 2020 a les 20:13
Et pot interessar
-
Societat Dissabte comença una nova ronda de visites dels regidors de barri de Solsona
-
Societat Milar Pelfort de Solsona ha celebrat 15 anys
-
Societat La Fira de l'Empelt posarà un any més en valor el món rural
-
Societat La Plaça del Palau Episcopal de Solsona acollirà enguany la gala dels Reconeixements empresarials
-
Societat César Burgués, Tate Gualdo i Dolors Pujol reben el reconeixement de la comunitat docent del Solsonès
-
Societat La cooperativa Raiels celebra deu anys arrelant territori i futur al món rural