Els alcaldes de Solsona i Cardona exploraran vies de col·laboració

Coincideixen en la idoneïtat de mancomunar serveis per optimitzar-los

Publicat el 19 de juliol de 2011 a les 15:06
Alcalde i regidors Cardona en la reunió d'avui Foto: Aj. Solsona

Solsona i Cardona, dos municipis amb diversos punts en comú només separats per vint quilòmetres tot i pertànyer a comarques diferents, estan disposats a estrènyer vincles. Els alcaldes de les dues poblacions, David Rodríguez i Ferran Estruch, s’han reunit aquest matí al consistori solsoní, juntament amb la regidora de Medi Ambient de Solsona, Judit Cardona, el primer tinent d’alcalde de Cardona, Josep Tristany, i la també regidora cardonina Aida Molner. Amb la voluntat d’explorar possibles vies de col·laboració els dos batlles s’han compromès a trobar-se periòdicament, segurament de forma trimestral.   
 
En primer lloc s’ha parlat d’ampliar les competències del Consorci del Solsonès i Cardona per al Medi Ambient , constituït durant el mandat anterior inicialment per a la gestió de la recollida de la fracció orgànica. Així, per exemple, aquest ens podria encarregar-se també de la recollida selectiva d’altres residus i de la gestió dels gossos abandonats, segons explica Rodríguez. A més dels dos ajuntaments, també en forma part el Consell Comarcal del Solsonès.
 
Tot i això, la d’avui ha estat “una primera reunió de presa de contacte per començar a detectar aquells temes que són d’interès comú per a les dues poblacions” , afirma l’alcalde solsoní. “Tots dos coincidim en la idoneïtat de mancomunar serveis per optimitzar-los, racionalitzar-ne el cost per als ajuntaments i millorar-ne la qualitat per als ciutadans” . Per això són del parer que s’han de buscar punts d’encontre que beneficiïn els habitants de Solsona i Cardona. 
 
Entre altres qüestions que més endavant abordaran els dos consistoris, hi ha possibles vies de col·laboració en matèria de promoció turística , mitjançant actuacions conjuntes. D’altra banda, també s’ha posat damunt la taula l’oportunitat de cooperar en l’àmbit sanitari. Amb tot, aquest és un tema molt incipient per al qual caldrà estudiar-ne la viabilitat.
 
La propera reunió entre David Rodríguez i Ferran Estruch per anar concretant aquestes vies d’entesa entre Solsona i Cardona es durà a terme a final de setembre o principi d’octubre a la vila bagenca.