Davant l’augment incidència dels virus respiratoris (grip, VRS i SARS-CoV-2) des de la Direcció Estratègica d’Atenció Primària del Departament de Salut es fa les següents recomanacions de cara a prevenir les malalties hivernals:
o Rentar-se les mans sovint.
o Tapar-se el nas i la boca amb un mocador d’un sol us a l’esternudar o tossir.
o Ventilar
o Usar mascareta si es tenen símptomes. Recordar les recomanacions d´ús de mascaretes vigents:
• Als centres sanitaris cal mantenir la recomanació que facin ús de la mascareta les persones amb símptomes respiratoris i els professionals, quan atenguin casos simptomàtics
oTambé es recomana quedar-se a casa si un es troba malament, tret que es tracti d’una persona vulnerable.
o Demanar cita per vacunar-se de grip i de COVID-19 si no s’està vacunat.
Per qualsevol dubte o recomanació us podeu dirigir a la web canalsalut.gencat.cat on hi trobareu més recomanacions.
Pel que fa a la situació epidemiològica a Catalunya, durant la darrera setmana del 18 al 24 de desembre del 2023, la incidència del conjunt de les infeccions respiratòries agudes (IRA) continua en ascens en relació amb la setmana anterior, amb una taxa d’IRA de 909 afectats per 100.000 habitants, i 71.643 casos d’IRA registrats.
La distribució de virus mostra que el de la grip és el més freqüent (22,6% de les mostres), seguit del rinovirus (17,9%), del SARS-CoV-2 (14,6%) i del VRS (13,2%). En la població pediàtrica, la positivitat dels multitests mostren també la grip com el virus més circulant (42%), en ascens respecte de la setmana prèvia, seguit del VRS (18,8%), que continua en descens.
Sobre la COVID-19, l’estimació de la taxa setmanal global és de 133 (90-176), en descens respecte dels 205 (160-250) de la setmana anterior. El nombre de persones ingressades amb COVID-19 registra un descens.
Hi ha 535 persones ingressades en llits convencionals, 36 menys que la setmana anterior, i 13 persones ingressades a l’UCI.
La cobertura vacunal de les persones vulnerables enfront de la COVID-19 és del 58% per als més grans de 80 anys i del 45% per a les persones d’entre 70 i 79 anys. La cobertura enfront de la grip en aquests grups d’edat és superior a la de la COVID-19, amb un 65% i un 52%, respectivament.
ARA A PORTADA
-
Societat Solsona ajorna el castell de focs de la Festa Major per l’activació del nivell 3 del Pla Alfa Ramon Estany Montanyà
-
-
Cultura i Mitjans La Trobada d’Acordionistes de Solsona rendeix homenatge al berguedà Josep González Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans La Trobada d'Acordionistes de Solsona reivindica el so tradicional davant de més de 200 persones Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona insisteix en la «tolerància zero» davant agressions a la Festa Major i amplia els Punts Lila Ramon Estany Montanyà
Publicat el
29 de desembre de 2023 a
les 17:26
Actualitzat el
29 de desembre de 2023 a les
17:40
Et pot interessar
-
Societat
El Taller Sampons de Solsona cedeix el seu fons documental a SEAT Històrics
-
Societat
Can Solvi de Solsona traspassa la botiga de Manresa als responsables de la Masia l'Abadal
-
Societat
La Fura: 20 anys deixant petjada
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès resol les sol·licituds d’ajuts de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027
-
Societat
Es necessiten tres monitors de menjador escolar per a les escoles d’Aiguadora, Ardèvol i Llobera
-
Societat
Les places per a l’espai familiar de criança La Matriu s’exhaureixen en menys d’un dia
