Davant l’augment incidència dels virus respiratoris (grip, VRS i SARS-CoV-2) des de la Direcció Estratègica d’Atenció Primària del Departament de Salut es fa les següents recomanacions de cara a prevenir les malalties hivernals:
o Rentar-se les mans sovint.
o Tapar-se el nas i la boca amb un mocador d’un sol us a l’esternudar o tossir.
o Ventilar
o Usar mascareta si es tenen símptomes. Recordar les recomanacions d´ús de mascaretes vigents:
• Als centres sanitaris cal mantenir la recomanació que facin ús de la mascareta les persones amb símptomes respiratoris i els professionals, quan atenguin casos simptomàtics
oTambé es recomana quedar-se a casa si un es troba malament, tret que es tracti d’una persona vulnerable.
o Demanar cita per vacunar-se de grip i de COVID-19 si no s’està vacunat.
Per qualsevol dubte o recomanació us podeu dirigir a la web canalsalut.gencat.cat on hi trobareu més recomanacions.
Pel que fa a la situació epidemiològica a Catalunya, durant la darrera setmana del 18 al 24 de desembre del 2023, la incidència del conjunt de les infeccions respiratòries agudes (IRA) continua en ascens en relació amb la setmana anterior, amb una taxa d’IRA de 909 afectats per 100.000 habitants, i 71.643 casos d’IRA registrats.
La distribució de virus mostra que el de la grip és el més freqüent (22,6% de les mostres), seguit del rinovirus (17,9%), del SARS-CoV-2 (14,6%) i del VRS (13,2%). En la població pediàtrica, la positivitat dels multitests mostren també la grip com el virus més circulant (42%), en ascens respecte de la setmana prèvia, seguit del VRS (18,8%), que continua en descens.
Sobre la COVID-19, l’estimació de la taxa setmanal global és de 133 (90-176), en descens respecte dels 205 (160-250) de la setmana anterior. El nombre de persones ingressades amb COVID-19 registra un descens.
Hi ha 535 persones ingressades en llits convencionals, 36 menys que la setmana anterior, i 13 persones ingressades a l’UCI.
La cobertura vacunal de les persones vulnerables enfront de la COVID-19 és del 58% per als més grans de 80 anys i del 45% per a les persones d’entre 70 i 79 anys. La cobertura enfront de la grip en aquests grups d’edat és superior a la de la COVID-19, amb un 65% i un 52%, respectivament.
Els creixents casos de Covid i grip a Solsona disparen les alarmes
Ara a portada
-
Societat La Fira de Sant Isidre de Solsona no comptarà enguany amb la mostra de bestiar vaquí Redacció
-
Societat La web del bisbat de Solsona obté la màxima nota a l'estudi sobre transparència realitzat per la UAB Redacció
-
Successos Interrupció programada en el subministrament d'aigua en un sector de Solsona per aquest dilluns 5 de maig Redacció
-
-
Societat El projecte «Pobles abandonats» publica les fitxes històriques d'alguns pobles d'Odèn Redacció
Publicat el 29 de desembre de 2023 a les 17:26
Actualitzat el 29 de desembre de 2023 a les 17:40
Et pot interessar
-
Societat Obren les inscripcions per una nova edició de les Jornades Econòmiques del Solsonès
-
Societat L’equip de la Síndica de Greuges es desplaçarà a Solsona el proper 12 de maig
-
Societat Solsona organitza un nou taller gratuït de parkour
-
Societat El Barri Josep Torregassa enceta les festes de carrer d'aquest any a Solsona