En primer lloc, es podrà visitar el Parc de les Olors, així com la seva agrobotiga. En segon lloc, al punt de les 19 h, s’iniciarà la ruta habitual, que, en aquest cas, ressegueix les ermites de la zona, concretament les de Sant Donat i Sant Pere de Figuerola. En el marc de la caminada es repartirà coca i xocolata. De nou, un cop al Parc, cap a dos quarts de 10 del vespre tindrà lloc el sopar popular, que enguany inclou pa amb tomàquet, embotits, botifarra i formatges de les sòcies productores, a banda d’un postre gelat d’Ambrosetti i un mojito elaborat amb herbes del Parc de les Olors, així com pel seu impulsor, Francesc Miramunt.

Per a prendre part a la Vesprada cal inscripció prèvia, que cal formalitzar abans del 22 d’agost a través del telèfon 693 05 44 37 o de l’adreça electrònica informacio@territoridemasies.cat, atès que les places són limitades. El preu de l’activat, que inclou l’obertura de portes del Parc, la caminada i el sopar, és de 24 euros i, per a persones sòcies, 20 euros. Així mateix, hi ha la possibilitat de participar només a la caminada, que té un cost de 6 euros (4 per a sòcies). De la mateixa manera, es pot assistir tan sols al sopar, l’import del qual és de 18 euros (16 euros per a sòcies).

La Vesprada de Claret neix l’estiu de 2016 amb l’objectiu de promoure els productes de proximitat i les iniciatives del territori. A banda de promocionar el producte local i afavorir el consum conscient, també es vol apropar el Parc de les Olors de Claret, soci de la cooperativa rural, a locals i visitants.
La iniciativa té el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Institut d’Estudis Ilerdencs i la Diputació de Lleida. A més, Territori de Masies disposa del segell de la Venda de Proximitat. En aquest sentit, segons el Decret 24/2013, la venda de proximitat està regulada i permet identificar la pagesia catalana que ven els seus productes.