Ensenyament ha atorgat 63 beques menjador al Solsonès
Societat
El Departament ha atorgat 1.799 beques menjador més que a l'inici del curs passat, fins arribar als 68.159 ajuts
ARA A PORTADA
-
Societat Fotos: Troba't a les imatges de la benedicció de Sant Cristòfol a Solsona Ramon Estany Montanyà
-
Successos Solsona, sorpresa durant la benedicció: un camió impacta contra un fanal al passeig del Vall Fred Ramon Estany Montanyà
-
Successos Ribera Salada (Solsonès): sancions per encendre foc i fer costellades mentre hi ha risc d’incendis Ramon Estany Montanyà
-
Societat Un dipòsit d’aigües pluvials, la pujada de l’institut i sistemes d’ombra en patis escolars, entre les propostes finalistes dels pressupostos participatius de Solsona Redacció
-
Cultura i Mitjans Solsona programa actes variats pel 15è aniversari de Joventut Solsonina Ramon Estany Montanyà
Publicat el
08 d’octubre de 2015 a
les 18:22
Actualitzat el
08 d’octubre de 2015 a les
18:32
El Departament d’Ensenyament ja ha assignat a dia d’avui un total de 1.799 beques menjador més que en les mateixes dates que el curs passat, fins arribar als 68.159 ajuts. Les beques atorgades inclouen les tres modalitats de beques –les que cobreixen el 100% de l’import, les que cobreixen el 50%, i els ajuts addicionals per aquelles sol·licituds que superen el llindar de renda garantida però que són susceptibles de tenir un suport econòmic-. El Departament d'Ensenyament calcula que en finalitzar el procés la dotació econòmica per a beques passarà de 48 milions a 49,5 milions d’euros, quantitat que és previsible que s’incrementi atès que es tracta d’una partida oberta.
Dels ajuts ja resolts, un total de 16.525 corresponen a beques del 100% i 51.634 són beques que cobreixen el 50% de l’import. A l’inici del curs passat, eren respectivament 10.484 i 55.876 ajuts. A més, hi ha una forquilla d’entre 5.498 i 15.595 alumnes que, tot i superar els llindars per la beca garantida, podran rebre ajuts fins al 50% -els ajuts addicionals- i que és decisió de cada consell comarcal.
Queden per resoldre un total de 11.088 sol·licituds presentades, i que estan pendents de revisió per part dels consells comarcals. Les beques pendents són 3.965 més que l’any passat en aquestes dates. En tractar-se d’un tema d’especial sensibilitat, Ensenyament ja va retornar el passat agost als consells comarcals les sol·licituds per tal que en fessin la revisió pertinent. És per aquest motiu que el Departament d'Ensenyament insisteix en demanar als consells comarcals celeritat per donar resposta als diferents casos pendents.
Ensenyament recorda que la partida econòmica dels ajuts garantits està oberta, i que aquells casos que sobrevinguin durant el curs escolar s’atendran, ja siguin per als ajuts del 100% o del 50% de l’import. El Govern reitera que tot alumne amb necessitats alimentàries severes tindrà ajut de menjador garantit.
Cal recordar que el model d’atorgament de beques menjador es va modificar el passat curs seguint les recomanacions del Síndic de Greuges per tal de garantir l’equitat del sistema i l’atenció als alumnes més necessitats.
Els ajuts atorgats per al consell comarcal del Solsonès són els següents:
Beques garantides 50% 56
Beques garantides 100% 7
Ajuts addicionals
Forquilla d’ajuts a criteri dels consells comarcals
Consell Comarcal del Solsonès
Entre 6 i 13
Et pot interessar
-
Societat
El Zoo del Pirineu deixa enrere l’Exhibició de Vol per donar protagonisme als animals rescatats
-
Societat
L'Institut Francesc Ribalta de Solsona clou el curs escolar 2025-26
-
Societat
Guixers posa en servei un dipòsit d’aigua i repara camins per reforçar la prevenció d’incendis
-
Societat
Jordi Selga reclama un gir urgent en la política forestal: "No ens podem recordar de Santa Bàrbara només quan trona"
-
Societat
Guixers evoca Josep Casas Selga, un alcalde que va dirigir amb recursos mínims
-
Societat
La diòcesi de Solsona aporta donatius i objectes litúrgics per ajudar la diòcesi de Tshumbe al Congo
