Foto de família després de la constitució del Consell de Serveis Socials del Solsonès. Foto: CCS
El passat dijous 20 de gener de 2011, a la sala Gòtica del Consell Comarcal del Solsonès es constituí el Consell de Serveis Socials del Solsonès. Fruit de la Llei de Serveis Socials 12/2007 de l'11 d'octubre en que proposa als ens locals i supramunicipals, que gestionen serveis socials, desenvolupar un model de participació cívica definit com Consell Supramunicipal/Comarcals de Serveis Socials.
La finalitat del Consell de Serveis Socials del Solsonès és la d'implicar a la ciutadania en el sistema de serveis socials, tant en el que es refereix a la definició de necessitats com a la presa de decisions i en la gestió de serveis.
Els seus objectius són el de crear un espai ampli i estable de reflexió i de recerca de consens sobre temes estratègics en matèria de serveis socials, amb la prioritat de tractar els situacions de desigualtat i marginació. Fomentar l'associacionisme i la interrelació ciutadana, i propiciar la participació i representació del teixit associatiu i dels ciutadans i ciutadanes del Solsonès. Assessorar i donar elements per a la validació dels programes de les Administracions públiques i entitats i empreses de caràcter social i també privades que exerceixen la seva activitat en l'àmbit dels serveis socials i promoure la complementarietat entre els administracions públiques i les entitats i empreses de caràcter social i també privades que exerceixen la seva activitat en l'àmbit de serveis socials.
El Consell de serveis socials és regirà per un Plenari, una presidència, les vicepresidències i la secretaria tècnica. Els vocals que formen part del plenari serà un representant de cadascun dels 15 municipis de la comarca, un representant de cada grup polític amb representació al Consell Comarcal del Solsonès, un representant de cadascuna de les entitats privades i d'iniciativa social del Solsonès, un representant dels Consells Consultius Comarcals de caire social, un representant de l'àrea de salut, un representant de l'àrea de educació, un representant de cadascun dels cossos de seguretat de la comarca, un representant del Pla de Ciutadania i Immigració, un representant del SIAD del Solsonès, un representant de justícia, un representant de treball i dos tècnics de l'àrea de serveis socials del Consell Comarcal del Solsonès
En els propers dies es crearan els grups de treball que han de ser el motor del Consell de Serveis Socials del Solsonès.
Es constitueix el Consell de Serveis Socials del Solsonès
En els propers dies es crearan els grups de treball que han de ser el motor del Consell
ARA A PORTADA
-
Les obres del carrer de Llobera de Solsona alteraran la mobilitat del nucli antic a partir del 28 de juliol Redacció
-
El Govern preveu la construcció d'un heliport d'emergències obert 24 hores al Solsonès Ramon Estany Montanyà
-
«He arribat a un punt de bloqueig mental: ja no podia continuar exercint el lideratge» Pere Fontanals
-
-
Escolta aquí els treballs premiats al XIII Concurs de relats breus del Solsones Ramon Estany Montanyà
Publicat el 02 de febrer de 2011 a les 17:33
Et pot interessar
-
Societat Sant Llorenç de Morunys millora l'eficiència energètica de les instal·lacions esportives
-
Societat L'humor irreverent de Toni Albà dóna el tret de sortida al cap de setmana jove de Solsona
-
Societat Solsona acull la subhasta de 15.000 tones de fusta dels boscos públics de Catalunya
-
Societat Territori de Masies organitza la 1a Festa de la Coberta amb una jornada de poesia, arts visuals i cereal
-
Societat Sant Llorenç de Morunys viurà una vetllada dedicada al Mètal
-
Societat Galeria d'imatges de la benedicció de cotxes de Sant Cristòfol 2025