Prop de dos-cents professionals han participat a la I Jornada d'Actualització en Malalties Infeccioses que s'ha celebrat aquest dijous, 25 de maig, a la sala d'actes de l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. La iniciativa és fruit del treball conjunt de diverses entitats sanitàries del territori davant la problemàtica creixent, no només a casa nostra sinó arreu del món, de les malalties infeccioses i els bacteris resistents.
L'organització de la jornada ha anat a càrrec de l'Institut Català de la Salut (ICS), la Fundació Sociosanitària de Manresa (FSSM), la Fundació Hospital Sant Bernabé de Berga, el Centre Sanitari del Solsonès, la Fundació Althaia i L'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears amb el suport del Col·legi de Metges de Barcelona i del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona.
Al llarg de la jornada, diferents professionals d'aquestes entitats han exposat diferents aspectes vinculats a les malalties infeccioses. En concret, els gèrmens multiresistents als antibiòtics, el maneig de pacients afectats per aquests bacteris, la infecció urinària en pacients d'edat avançada, el codi sèpsia i la detecció precoç del VIH. La ponència magistral ha anat a càrrec del Dr. Climent Casals, de l'Hospital Clínic de Barcelona, que ha parlat de microbiota intestinal.
En la inauguració de la jornada han intervingut el Dr. Ignasi Carrasco, director assistencial de la Fundació Althaia, i Teresa Sabater, cap del Sector Sanitari Solsonès - Bages – Berguedà del CatSalut, que han destacat la importància del treball conjunt entre les institucions sanitàries del territori i han valorat molt positivament aquesta experiència.
ARA A PORTADA
-
Societat Triple empat i emoció fins al final al Concurs de Gossos d’Atura d’Odèn Ramon Estany Montanyà
-
Successos Un llamp origina un foc forestal a Odèn i activa sis unitats terrestres i un recurs aeri Ramon Estany Montanyà
-
Societat Torà commemora el centenari d’Antonio Simó Tarrés amb un reconeixement institucional Ramon Estany Montanyà
-
Societat El Solsonès estrena «El Bressol», un espai de criança per a pares i infants de 0 a 3 anys Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans La vida quotidiana de Solsona al voltant dels Torroja centra les visites nocturnes teatralitzades Ramon Estany Montanyà
Publicat el
27 de maig de 2017 a
les 21:49
Et pot interessar
-
Societat
L'Observatori Astronòmic de Castelltallat acull la 2a edició del ViuFest: salut, ioga i natura sota les estrelles
-
Societat
Consells comarcals, municipis i entitats reclamen la retirada del Plater i aturada immediata dels projectes de renovables a Catalunya
-
Societat
Una vintena de pelegrins arriben a peu al Santuari del Miracle amb l’inici de la Festa Major
-
Societat
Solsona i la Diputació de Lleida preparen intervencions a la carretera de Sant Llorenç
-
Societat
Oliana crea un gegant per a Oliena i enforteix l’agermanament cultural amb Sardenya
-
Societat
El president del Parlament visita la planta de Knauf a Guixers
