Fènix participa a la XVIII trobada de voluntariat en l’àmbit oncològic a Barcelona

Publicat el 29 de maig de 2022 a les 18:55
L'associació Fènix ha participat a  la XVIII Trobada de Voluntariat en l’àmbit oncològic,que organitza la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC),  amb el lema "El protagonista ets tu. Gràcies per ser-hi” que s’ha celebrat dissabte passat  a Barcelona .Durant l’acte d’obertura la presidenta de la Federació, Maria Assumpció Vilà, ha reconegut la feina valuosa del voluntariat en la millora de la qualitat de vida de les persones amb càncer i els seus familiars i ha fet una crida a incorporar noves persones per sumar-se a aquesta tasca.

Durant la inauguració de la jornada, la secretària d’Atenció Sanitària i Participació, Meritxell Budó, ha assegurat que “el voluntariat és un puntal en el sistema de salut” i ha agraït a la FECEC la feina de visibilització del càncer. Per la seva banda, la directora general d’Acció Cívica i Comunitària de Drets Socials, Francesca Domènech, ha qualificat de “servei essencial” la tasca del voluntariat i ha afirmat que això en l’àmbit oncològic encara és més imprescindible.

La trobada anual serveix per enfortir el nexe d'unió i sentiment de pertinença entre aquest col·lectiu i com a espai de motivació i per compartir experiències personals. La jornada ha tingut lloc en format presencial, després de dos anys consecutius en format virtual per la COVID-19. L’esdeveniment s’ha dut a terme al campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. 

La jornada ha comptat amb la taula rodona “El voluntariat marca la diferència. Caminem junts”. Un espai per donar veu a les coordinadores del voluntariat de diferents entitats i l’experiència personal dels voluntaris i voluntàries. També s’han fet diferents tallers lúdics (d’escriptura creativa, swing, artteràpia, etc.) i una actuació de Gòspel com a acte de cloenda.