Aquest dimarts, 15 d'octubre, ha finalitzat el període de sis mesos en el qual estava prohibit fer foc en zones forestals. Des d'avui, es poden realitzar cremes controlades sempre i quan es notifiquin prèviament als ajuntaments. Això sí, hi ha diversos limitacions com les previsions de vent o el risc d'incendi forestals. En aquest sentit es remarca que en cas que hi hagi un avís del Servei Meteorològic –actualment n'hi ha un de vigent- o el Pla Alfa dels Agents Rurals amb el nivell dos activat, no es podran fer.
Precisament l'augment de temperatures –es preveuen dues setmanes amb valors poc habituals per l'època- i la manca de pluges han fet augmentar el risc d'incendi, sobretot a la meitat sud del país. En aquest sentit Agricultura ha fet una crida a extremar les precaucions per evitar-ne. Val a dir que al Ripollès el perill és baix.
Finalitza el període de prohibició de fer foc a les zones forestals
Les cremes s'han de comunicar prèviament als ajuntaments
ARA A PORTADA
-
Catalunya es vesteix de gala per Sant Jordi amb centenars de parades de llibres i roses Gerard Mira | Neus Climent | Marc Orts i Cussó
-
El darrer llibre de Ramon Cardona i Colell aborda la memòria històrica amb «L'avi que detestava la llet» Ramon Estany Montanyà
-
-
-
L'Arxiu Comarcal del Solsonès i Efadós presenten «Solsona desapareguda» d'Albert Colell i Rosa Maria Vila Redacció
Publicat el
15 d’octubre de 2013 a
les 18:35
Et pot interessar
-
Societat
El Col·legi de Periodistes de Catalunya acosta l'educació mediàtica a l'únic Institut Escola Rural del Solsonès
-
Societat
El solsoní Oriol Montanyà és posa al capdavant del nou Baròmetre de la Indústria de la Cecot
-
Societat
La jornada primaveral de Sant Antoni Abat a Solsona reuneix més de quaranta cavalls
-
Societat
Ja es coneixen els Pendonistes de Sant Antoni Abat 2027
-
Societat
L’Ajuntament de Solsona obre un procés de selecció per cobrir una plaça d’administratiu/iva
-
Societat
Experts analitzaran a Pinós com transformar els camins de la sal en motor turístic
