Aquest dimarts, 15 d'octubre, ha finalitzat el període de sis mesos en el qual estava prohibit fer foc en zones forestals. Des d'avui, es poden realitzar cremes controlades sempre i quan es notifiquin prèviament als ajuntaments. Això sí, hi ha diversos limitacions com les previsions de vent o el risc d'incendi forestals. En aquest sentit es remarca que en cas que hi hagi un avís del Servei Meteorològic –actualment n'hi ha un de vigent- o el Pla Alfa dels Agents Rurals amb el nivell dos activat, no es podran fer.
Precisament l'augment de temperatures –es preveuen dues setmanes amb valors poc habituals per l'època- i la manca de pluges han fet augmentar el risc d'incendi, sobretot a la meitat sud del país. En aquest sentit Agricultura ha fet una crida a extremar les precaucions per evitar-ne. Val a dir que al Ripollès el perill és baix.
Finalitza el període de prohibició de fer foc a les zones forestals
Les cremes s'han de comunicar prèviament als ajuntaments
ARA A PORTADA
-
Daniel Rovira: «Aquestes millores permetran comptar amb "dues canonades" diferents d'on tibar l'aigua» Redacció
-
S'inverteixen més d'1,6 milions d'euros per a garantir el subministrament d'aigua a onze municipis del Solsonès Redacció
-
-
Solsona es dota d'una targeta d'aparcament provisional per a persones que esperen la valoració de discapacitat Redacció
-
Publicat el
15 d’octubre de 2013 a
les 18:35
Et pot interessar
-
Societat
La Fundació Pere Màrtir Colomés viurà el Carnaval de Solsona amb contradanses i gegants al jardí de la residència
-
Societat
L’Escola Agrària del Solsonès reforça la formació contínua amb cursos i jornades adaptades als reptes del món rural
-
Societat
Solsona plantarà una olivera en solidaritat amb Palestina
-
Societat
La Diputació de Lleida millora la travessera de Solsona per reforçar la seguretat viària a l’entorn de l’escola del Vinyet
-
Societat
El Zoo del Pirineu celebra la primera Trobada de Padrins i Padrines
-
Societat
Diputació de Lleida atorga a l'associació Fènix un ajut de 6.800 euros
