Es farà a les 7 de la tarda davant de l’Ajuntament de Solsona i vol donar suport a les persones afectades per la Dana i, alhora, exigir la dimissió del president de la Generalitat valenciana, Carlos Mazón, per la seva nefasta gestió d’abans i després de la tragèdia.
El Casal Popular La Fura, el Casal l'Estaca i les organitzacions de l'esquerra laindependentista a la comarca convoquen aquest proper dijous una concentració per mostrar el suport a totes les afectades per la DANA al País Valencià.
La concentració que es durà a terme davant de l’ajuntament de Solsona a les 19 hores, és una de les més de vint que ja hi ha convocades arreu dels Països Catalans.
Aquests dies han estat recollint material per enviar-lo a les zones afectades de forma
coordinada a través de la Xarxa de Casals i Ateneus que des del primer moment han enviat voluntàries per ajudar a les veïnes, també han recollit prop de 15.000€ que s’han invertit en tota mena d’eines i combustible per al drenatge i neteja. La xarxa ha remarcat que la inoperància de les institucions i de la gestió de l’emergència ha deixat el poble totalment sol.
Que han sigut voluntàries i les veïnes afectades (que recordem són de la conurbació de València, construïda durant el boom immobiliari i on hi viu la classe treballadora) qui s’han ajudat entre elles i on queda palès que les persones humils són les úniques netejant fang de forma desinteressada, lluny del circ mediàtic de la classe política que en busca treure rèdit o des-responsabilitzar-se.
Diuen que és més necessari que mai estar units i unides com a poble davant una catàstrofe que es podria haver evitat en bona mesura. És per això que un dels lemes d’aquesta convocatòria demana explícitament la dimissió del president de la comunitat valenciana, Carlos Mazón, assenyalant-lo com a màxim responsable de les morts i danys materials que hi ha hagut.
A les seves xarxes socials alerten també que no es pot seguir el joc a l’extrema dreta que intenta avivar discursos d’odi contra l’immigració aprofitant el desastre.
Bona resposta de la campanya de recollida solidària
Aquesta setmana, gràcies als donatius econòmics i la col·laboració de Comercial Forestal, s'ha pogut comprar una motobomba valorada en 379 euros. Juntament amb altre material, aquest dimecres es durà a l’Ateneu Rocaus de Sallent, on es centralitzen els donatius dels casals i ateneus de la Catalunya Central per enviar-los a València.
La recollida de material segueix oberta a La Fura entre 2/4 de 6 de la tarda i 2/4 de 9 del vespre. Es demanen productes de neteja i higiene, escombres i pales grans, eines de treball com aixades i mangueres, material de protecció com guants i mascaretes i també allargadors llargs, llanternes i piles.
D’altra banda, Creu Roja Lleida va reforçar el seu dispositiu d’emergència al País Valencià enviant un equip de quatre persones voluntàries per participar en les tasques de neteja, rehabilitació i distribució d’aliments. Creu Roja subratlla que, en aquests moments, la manera més eficient de canalitzar l’ajuda és a través d’aportacions econòmiques en línia, via telefònica, per Bizzum o SMS.