ARA A PORTADA
-
Societat Solsona convoca dues sessions informatives sobre els nous ajuts per a rehabilitar habitatges del nucli antic Ramon Estany Montanyà
-
Societat La Policia Local de Solsona recupera la seva festa amb el reconeixement a actuacions destacades dels agents Ramon Estany Montanyà
-
Societat Solsona treu a concurs tres places per a Tresoreria, equipaments culturals i Escola de Música Ramon Estany Montanyà
-
Societat Un nou equip de raigs X al Zoo del Pirineu permet diagnosticar fauna salvatge ferida sense haver-la de traslladar Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
18 de febrer de 2017 a
les 18:11
Actualitzat el
18 de febrer de 2017 a les
18:13
La majoria dels estats membres de La Unió Europea gaudim d’un model d’estat del benestar que ha permès, gairebé a la totalitat de ciutadans, tenir accés al sistema de salut pública, d’ensenyament i de pensions. Un estat del benestar que, per diverses causes, es troba actualment en perill.
Un dels aspectes de la vida quotidiana que influiria de manera positiva en la millora d’aquest estat del benestar seria gaudir de més llibertat en la gestió del nostre temps, i això només ho podrem fer mitjançant una profunda reforma horària.
Actualment, Catalunya es regeix per un horari que no correspon al de la nostra zona, sinó al de l’hora de l’Europa central. Això és així des de fa 75 anys, quan es va imposar un horari en sintonia amb Alemanya, aliada del franquisme, per evitar confusions en les accions bèl·liques de la Segona Guerra Mundial.
Primer, doncs, caldria retornar a l’horari de la nostra zona i després impulsar uns hàbits determinats que ens farien guanyar temps al temps i millorar el nostre benestar en forma de salut i qualitat de vida.
Compactar la jornada laboral per sortir abans de la feina. Introduir horaris laborals més flexibles d’entrada i sortida. Avançar les hores dels àpats, tant del dinar com del sopar i, sobretot, sincronitzar els horaris del món de l’empresa, el de les institucions i el de tots els actors socials i culturals.
Els entesos afirmen que les persones guanyaríem en felicitat, en salut i disposaríem de més temps per dedicar a la família, a la cultura i al lleure. A més, una jornada laboral compactada milloraria la productivitat i reduiria la sinistralitat laboral i l’estrès.
La Catalunya dels propers anys ha de ser un país millor, un país per a tothom. Un país en què no només es pugui mantenir l’actual estat del benestar, sinó millorar-lo i fer-lo extensiu a la totalitat de la població
Aconseguir una bona reforma horària, amb nous horaris i nous hàbits socials ha de ser, també, un dels objectius d’aquest nou país, d’aquesta Catalunya del futur.
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès ja executa diverses actuacions de millora de camins de la comarca
-
Societat
L’Hospitalitat de Lourdes celebra la seva trobada anual al Santuari del Miracle de Solsona
-
Societat
Pinell de Solsonès gaudeix d’una jornada cultural i gastronòmica a Sant Sadurní d’Anoia
-
Societat
Guixers substitueix i soterra el cablejat de l’enllumenat públic a Vilamantells
-
Societat
Judit Gisbert reclama responsabilitat política per evitar generar «una alarma que no es correspon amb la realitat»
-
Societat
Navès i Ardèvol proposen caminades populars amb itineraris i ofertes diverses aquest dissabte
