Ha mort el P. Just M. Llorens que residí al Miracle entre 1993 i 2007
Tenia 86 anys d’edat i en feia 65 que va entrar al monestir, va ser el traductor de moltes obres de temàtica religiosa
ARA A PORTADA
-
Els Mossos d’Esquadra detenen tres persones per sostreure productes valorats en 4.200 euros de supermercats de Solsona i Berga Redacció
-
-
La Policia Local de Solsona multarà qui surti al carrer amb el gos sense bosses i ampolla d'aigua Redacció
-
L'Agència de Residus de Catalunya atorga 238.000 euros al Centre de Tractament de Residus del Solsonès Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el 01 de març de 2020 a les 23:25
Aquesta matinada ha mort al Monestir de Montserrat el P. Just M. Llorens i Llonch. Tenia 86 anys d’edat i en feia 65 que era monjo. La missa exequial tindrà lloc dilluns, dia 2 de març, a les 10.45h, a la Basílica de Santa Maria i serà presidida pel P. Abat Josep M. Soler. Es podrà seguir en directe a través de Montserrat Ràdio (www.montserratradio.cat) i per Montserrat TV (www.montserratcomunicacio.cat).
El P. Just M. (Francesc) Llorens i Llonch va néixer a Sabadell (diòcesi de Terrassa) el 14 d’octubre de 1933. Va entrar al noviciat l’1 d’agost de 1953 i va fer la professió simple el 6 d’agost de 1954. La professió solemne la va realitzar el 15 d’agost de 1957 i va ser ordenat sacerdot el 24 de setembre de 1960. Posteriorment es va llicenciar en pastoral i catequètica a Brussel·les.
Com a monjo va realitzar molts i diversos serveis dins de la comunitat. Des del 1975 fins al 1993 treballà en la producció artística de ceràmica en el taller que llavors hi havia a Montserrat. En diferents períodes de la seva vida monàstica va exercir com a cerimonier (responsable de les celebracions litúrgiques) i com a refetorer (responsable de la cuina). Entre els anys 1993 i 2007 va residir a la casa dependent del Miracle (Solsonès).
El P. Just M. va tenir sempre un gran interès per les llengües i fou un bon coneixedor de la llengua catalana en particular. Va traduir nombrosíssimes obres de caire religiós, especialment amb posterioritat al Concili Vaticà II. També va treballar assíduament en la traducció de documents, al·locucions pontifícies o episcopals, articles i altres textos breus, sobretot per a les revistes Documents d’Església i Qüestions de Vida Cristiana.
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès estrena secretària i tresorer
-
Societat
L’Institut Francesc Ribalta de Solsona participa en l’intercanvi de llarga estada amb l’escola Carlo-Schmid-Oberschule de Berlín.
-
Societat
El Solsonès avança en la millora de la seva xarxa de camins amb més de 760.000 euros d’inversió
-
Societat
L'institut Francesc Ribalta estrena aules d'automatització i robòtica industrial
-
Societat
La Germandat de la Mare de Déu del Claustre - Amics de Solsona celebra la Festa anyal
-
Societat
Torna el Solsona Movember Month
