Avui, 25 de novembre, és el dia contra la violència de gènere. Des de #Juntes i #Junts Solsonès volem manifestar el nostre total i absolut rebuig a qualsevol acte de violència masclista que pugui atemptar físicament o psicològicament sobre les dones.
Si bé és cert que en les últimes dècades hi ha hagut un avenç significatiu pel que fa a la igualtat entre homes i dones, constatem que encara hi ha molt de camí per recórrer fins que la plena igualtat de possibilitats pugui ser una realitat.
Constatem que aspectes com la bretxa salarial, la realització de les tasques domèstiques, el menor poder adquisitiu o el menor accés a llocs directius o de poder en empreses o governs, suposen una greu discriminació que la majoria de les dones pateixen pel fet de ser-ho i, a tot això o, en gran part, per tot això, són moltes les dones que han de patir maltractaments físics, psicològics i assetjament a la seva llar o a nivell laboral.
Ens comprometem com a partit, a dur a terme polítiques promotores de la igualtat de gènere per acabar amb aquest patriarcat latent que encara subjau en la nostra societat. Volem una República catalana democràtica, social i feminista on cap dona estigui discriminada pel fet de ser-ho i cap home se senti amb el dret d’agredir pel fet de ser-ho.
La república té nom de dona i #Juntes i #Junts anem construint-la cada dia.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Solsona obre la capella de Sant Roc només un cop l’any, patrimoni religiós singular Ramon Estany Montanyà
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova Pere Fontanals
-
Societat Arrenca la mitja veda de caça al Solsonès amb restriccions de captures i controls sobre les poblacions Ramon Estany Montanyà
-
Societat Un centenar llarg de veïns es reuneixen a Sant Llorenç de Morunys per exigir millores en l’atenció sanitària Ramon Estany Montanyà
Publicat el
24 de novembre de 2020 a
les 21:16
Et pot interessar
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys: protesta davant el consultori per exigir atenció sanitària adequada
-
Societat
Territori assigna un milió d'euros del Fons Climàtic per reforçar el Hub Forestal i impulsar la bioeconomia circular
-
Societat
L'ACA subvenciona el transport d'aigua a Odèn i Navès amb prop de 40.000 euros
-
Societat
Veïns i ajuntaments de la Vall de Lord reclamen que es garanteixi la cobertura horària al consultori mèdic
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès destina prop de 800.000 euros a la millora de la xarxa viària rural
-
Societat
El Grup de Natura del Solsonès impulsa una sortida nocturna per identificar papallones
