.jpg)
Guixers (ACN).- Les carreteres propietat de la Diputació de Lleida situades a la comarca del Solsonès són plató habitual de rodatges cinematogràfics i escenari de sessions fotogràfiques. La majoria de les peticions són per filmar espots publicitaris o elaborar els catàlegs dels nous models de cotxes que surten al mercat. La carretera que més peticions rep és l'LV-4241, que va de Solsona a Coll de Jou, ja que el seu particular traçat la fa molt atractiva per aquest tipus de filmacions. Durant l'any passat la Diputació de Lleida va rebre catorze sol·licituds de rodatges i en el que portem de 2013 ja n'ha rebut cinc, totes elles per filmar un anunci o per portar a terme una sessió fotogràfica d'un nou model de vehicle.
La carretera més sol·licitada és l'LV-4241, a la zona del Coll de Jou. Els 23 quilòmetres de recorregut d'aquesta carretera donen molt joc a les productores, ja que la carretera presenta grans rectes, corbes pronunciades i canvis de rasant que permeten una gran varietat de perspectives, a més de l'espectacular paisatge que l'envolta. Una altra de les carreters del Solsonès que de forma puntual també serveix d'escenari a diferents marques de cotxe és la carretera LV-4001, a Montant de Tost, ja que també presenta un traçat amb moltes corbes.
Taxa de 300 euros per utilitzar les carreteres de la Diputació com a escenari publicitari
La Diputació de Lleida cobra una taxa de 300 euros per utilitzar les carreteres de la seva propietat com a escenari de rodatge, amb l'objectiu de sufragar les mesures de seguretat que s'hi han d'adoptar mentre es fa un rodatge o una sessió fotogràfica.
