ARA A PORTADA
-
-
Solsona sotmet a consulta pública el reglament regulador de l’accés restringit al nucli antic Redacció
-
Arrangen el camí de Cal Sotaterra, el carrer de les Vinyes i trams de vials del Vinyet de Solsona Redacció
-
-
Prop d'un centenar d'alumnes d'arreu del món aprenen música clàssica d'alt nivell a Solsona: "És un privilegi immens" Redacció
Publicat el 07 de setembre de 2015 a les 17:45
Actualitzat el 07 de setembre de 2015 a les 18:21
Davant de la crisi humanitària actual, Alternativa per Solsona – CUP demana a l’Ajuntament de Solsona:
- Que la ciutat esdevingui Ciutat Acollidora i que s’impliqui en el procés de creació de la Xarxa de Municipis Acollidors.
- Convocar una taula amb grups municipals i entitats de la ciutat per gestionar el repte de ser ciutat acollidora.
- Que es tingui en compte la moció de la plataforma STOP MARE MORTUM per ser aprovada pel Ple de l’Ajuntament de Solsona.
Milers de persones refugiades i migrants arriben a Europa, o fins i tot moren pel camí, fugint de conflictes armats i de la precarietat que hi ha en els seus països d’origen. Aquesta realitat, però, no és nova sinó una tendència que des del 2013 ha anat en augment fruit dels conflictes dels països de la riba del Mediterrani i de la mateixa Europa: Síria, Afganistan, Ucraïna… Per a la plataforma, una persona refugiada és tota aquella que es veu obligada a marxar del seu país per raons bèl·liques, econòmiques, d’orientació sexual o qualsevol altra vulneració de drets que posi en perill la seva vida. Actualment la situació és crítica i per això exigim als governs que hi posin solucions. La societat civil exigeix als municipis d’arreu del territori que compleixin amb la seva responsabilitat en la protecció dels drets humans i que, com a administració més pròxima a la ciutadania, es comprometin a garantir el dret a asil i a donar solucions a la situació de vulnerabilitat de moltes persones sigui quina sigui la seva condició administrativa.
(Fragment de la moció d’STOP MARE MORTUM per demanar la creació d’una xarxa de municipis acollidors de persones refugiades a Catalunya)
Et pot interessar
-
Societat Sant Llorenç de Morunys es vesteix de festa major aquests dies
-
Societat Arriben les Nits de Perseids al castell de Lladurs
-
Societat El municipi de Llobera presenta un vídeo de sensibilització contra la violència de gènere
-
Societat El Consell Comarcal del Solsonès obre tres processos selectius per incorporar personal tècnic
-
Societat Els Serveis Socials Bàsics del Solsonès atenen prop de 2.600 persones durant el 2024
-
Societat Riner encara l'agost més lúdic amb festes majors, música i cinema