La Maria Orrit i Mas és alt urgellenca, té 9 anys, un 85% de discapacitat i no rep l’assistència pública que requereix la seva malaltia, d’origen genètic i minoritària (Síndrome 9P), i que fa que no es pugui valdre per si sola.
Tot i que la família de la Maria ha fet i està disposada a fer tot el que té a l’abast per oferir-li una vida digna, a dia d’avui l’escola pública no garanteix als alumnes amb necessitats especials els recursos suficients per atendre’ls amb les condicions dignes que necessiten, tot i el que estableix el Decret 150/2017, de 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu, segons el qual estableix que poden ser escolaritzats els alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitats físiques, intel·lectuals o sensorials, trastorns de l'espectre autista, trastorns greus de conducta, trastorns mentals, i malalties degeneratives greus i minoritàries.
Per altra banda, l’evolució de la malaltia de la Maria ha arribat al punt que requereix d’un centre d’educació especial, però justament ni a l’Alt Urgell ni a la resta del Pirineu no n’hi ha cap. Els centres més propers es troben a Andorra, Manresa i Lleida, implicant fer entre 4 i 5 hores de cotxe per anar i tornar o obligant a la família a traslladar el seu domicili. Per això la família demana que la Maria es pugui quedar interna en algun d’aquests tres centres, tanmateix el Departament de Drets Socials ho rebutja al·legant que això només seria possible quan la nena arribés als 18 anys o en cas que el pare i la mare renunciéssin a la tutela de la nena per fer-se’n càrrec la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència.
Els anticapitalistes es sumen a la denúncia de la família d’aquesta greu situació, que diuen, és donada per la manca d’inversions necessàries en serveis a les comarques del Pirineu, fet que comporta una greu pèrdua de drets per les pirinenques i uns greuges que la població d’altres llocs no pateix en el seu dia a dia.
Per això fan crida a solidaritzar-s’hi i a sumar-se la mobilització anunciada per la família: un tall a la C-14 el proper 8 de desembre a les 16h, a la presa d’Oliana.
La CUP denúncia la manca de serveis públics al Pirineu la causa perquè una nena no rebi l'atenció que necessita
La CUP recolza les mobilitzacions anunciades per la família de la Maria de Peramola
ARA A PORTADA
-
La primera activitat pública d'Scrabble en català a Solsona tanca el curs de tardes de jocs en família Redacció
-
El Consell Comarcal del Solsonès instal·la la parada de llibres gratuïts al pati Gòtic per la setmana de Sant Jordi Redacció
-
-
-
Alba Bernadó omple a vessar la Biblioteca de Solsona en la presentació del conte infantil «Odette, la petita cuca de llum» Redacció
Publicat el
07 de desembre de 2021 a
les 19:52
Et pot interessar
-
Societat
Experts analitzaran a Pinós com transformar els camins de la sal en motor turístic
-
Societat
Fènix organitza un «bany de bosc» conjuntament amb el Centre Sanitari de Solsona
-
Societat
Campanya de donació de sang i plasma a Solsona
-
Societat
Viatge de Fi de Curs a Londres dels alumnes de segon d'Activitats Comercials de l'Escola Arrels
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès aprova el nou sistema de recollida de residus a la comarca per més de 4 milions d’euros
-
Societat
La Diputació de Lleida concedeix prop de 57.000 euros a entitats sense ànim de lucre del Solsonès per a projectes d’acció assistencial en salut
