La Fundació Privada Hospital Pere Màrtir Colomès oferirà un nou servei: l'habitatge tutelat

El passat 3 de juny i, dins el marc d’actes programats en motiu de la setmana de la gent gran, la Fundació va presentar el Servei d’habitatge tutelat

Publicat el 13 de juliol de 2016 a les 16:20

Model d'habitatge d'una habitació

 
El Servei d’habitatge tutelat oferirà una estada temporal o permanent a persones grans autònomes dotant-les d’un allotjament adequat i practicable que afavoreixi la màxima independència personal, constitueixi el seu domicili habitual i afavoreixi la vida comunitària.  
Els beneficiaris d’aquest servei seran persones grans autònomes majors de 65 anys amb capacitat per realitzar les activitats de la vida quotidiana i, en el cas de conviure amb una altra persona, poder tenir cura d’aquesta, si la precisa, i destinar l’allotjament origen del servei com a residència habitual.
Els serveis bàsics que inclourà són els d’habitatge, sistema de gestió d’avisos i alarmes, recollida mensual de dades de salut, informació d’activitats, atenció social en coordinació amb serveis socials bàsics, neteja general de l’habitatge (un cop al mes), els consums estimats de llum, aigua i calefacció i les despeses comunitàries.  Els serveis complementaris que inicialment oferirà són el de menjador, neteja i repàs de la roba, neteja setmanal de l’habitatge, fisioteràpia, psicologia, gestió de la documentació personal i traster, entre altres.  
Es preveu la finalització de les obres de construcció i obtenció de permisos el darrer trimestre de l’any i la posada en marxa del servei a començaments del 2017.
El preu del servei d’habitatge tutelat oscil·larà dels 450€/mes als 600€ en funció del tipus d’habitatge (una o dues habitacions) i l’ús individual o doble d’aquest i inclou els serveis bàsics abans descrits. Els serveis complementaris s’oferiran si la persona ho sol·licita i tindran un preu a part.
La Fundació inicia el servei amb 8 habitatges tutelats i cerca finançament per a la finalització dels 12 habitatges restants, és per aquest motiu que s’adreça a possibles beneficiaris del servei interessats que, a canvi d’una aportació de capital puguin reservar el dret d’accés en el moment que ho precisin.
La Fundació posa a disposició de les persones interessades en accedir al Servei un cop entri en funcionament, la documentació de sol·licitud d’accés, el contracte de prestació del servei i el Reglament de règim intern pel què es regirà i es fixa el dia 12 de setembre com a data d’inici del període d’inscripció.