La tecnologia de teledetecció d'alta resolució aplicada al sector forestal és una font de dades molt important per avaluar la capacitat de producció dels boscos pel que fa als serveis ecosistèmics fusters i no fusters. En un estudi, publicat recentment per part dels investigadors Adrián Pascual (Universitat de Maryland) i Sergio de Miguel (investigador del CTFC i professor de la Universitat de Lleida) a Science of The Total Environment, es mostra l’avaluació dels beneficis potencials d’una planificació forestal basada en models de producció i tecnologia LiDAR amb l’objectiu d'augmentar la producció de bolets.
L'estudi es va desenvolupar en una zona forestal amb importants valors culturals i econòmics vinculats als bolets. Amb la tecnologia aplicada, es van avaluar diferents alternatives silvícoles per augmentar la producció de bolets, amb una planificació optimitzada a 5 anys, incorporant criteris i objectius temporals i espacials.
[blockquote]Els models de producció de bolets es van integrar en la planificació forestal optimitzada i el resultat és un increment important en comparació amb les condicions actuals dels boscos[/blockquote]
“La producció de bolets pot augmentar fins a un 18% sobre les condicions actuals si es tracta tota la zona”, comenta Adrián Pascual. Sergio de Miguel afegeix que “el model utilitzat integra criteris per optimitzar la selecció de rodals o zones d’actuació pels tractaments silvícoles, per tal de maximitzar el benefici en termes de producció conjunta de bolets i de fusta en la gestió forestal”. L'avaluació del potencial de producció proporciona informació valuosa per a la presa de decisions de gestió i planificació forestal per part dels responsables d’aplicar-les. “En aquest cas, s’ha centrat en els bolets, però la tecnologia aplicada permet fer valoracions del subministrament d’altres serveis ecosistèmics no fusters”, segons Sergio de Miguel.
La producció de bolets es pot incrementar amb una gestió forestal basada en noves tecnologies
Així ho mostren els resultats de l’avaluació del potencial de producció de bolets mitjançant la combinació de models predictius, optimització espacial i informació de teledetecció forestal basades en tecnologia LiDAR
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de novembre de 2022 a
les 21:05
Actualitzat el
26 de novembre de 2022 a les
21:35
Et pot interessar
-
Societat
Aquesta setmana s’obren les inscripcions als primers casals de Setmana Santa gratuïts de Solsona i Torà
-
Societat
La Fira del Trumfo i la Tòfona de Solsona supera les previsions de pluja i tanca amb bon balanç
-
Societat
Impulsen un projecte per crear un alberg-residència a Solsona amb 50 places per acollir estudiants
-
Societat
Pinós exigeix el pagament pendent de la subvenció europea per aturar l'augment del deute municipal
-
Societat
Deixant Empremta tanca l’intercanvi juvenil internacional EcoBusiness, enfocat en la creació de negocis sostenibles
-
Societat
Solsona es prepara per viure aquest cap de setmana la 22a Fira del Trumfo i la Tòfona de Catalunya i la 11a Festa del Vi
