Solsona (ACN).- L'alcalde de Solsona, David Rodríguez (ERC), ha expressat que estan "molt sorpresos" per la polèmica engegada al voltant del Carnaval, que veu "desproporcionada". En declaracions a l'ACN, el batlle ha assegurat que el cartell on es llegeix 'Vine a matar espanyols' "no és l'oficial i ningú sap d'on ha sortit". Per això, Rodríguez denuncia que "s'estan barrejant coses de manera intencionada" i "s'utilitza l'excusa del carnaval per desmerèixer el fet català i tot el que està passant a Catalunya". L'alcalde ha dit que la festa solsonina és "molt transgressora i grotesca", però que "no hi ha cap voluntat d'ofendre ni fer mal a ningú". També ha recordat que el consistori no és l'organitzador del carnaval que a més és el primer a rebre.
Rodríguez ha explicat que el cartell oficial del Carnaval de Solsona és "absolutament festiu i gens violent" i "només fa al·lusió a elements folklòrics que surten durant la festa". Per això, el batlle ha denuncia que "s'estan barrejant coses de manera intencionada" i creu que "hi ha mala voluntat per part d'algú". "S'utilitza l'excusa del Carnaval per desmerèixer el fet català i tot el que està passant a Catalunya", ha afirmat Rodríguez, qui creu que és "desproporcionat, tret de context i molt mal intencionat".
El batlle ha explicat que el Carnaval de Solsona és sinònim de "festa i disbauxa" i ha afirmat que és "molt grotesc". Per això, creu que "no cal treure les coses de context". Rodríguez ha recordat que ja hi ha hagut anteriors polèmiques com la que es va generar l'any passat amb el cartell del Carnaval, que feia una paròdia del bisbe Xavier Novell. "Fora d'aquest context algú es pot sentir ofès però s'ha d'entendre dins del context del Carnaval i no hi ha voluntat d'ofendre ni de fer mal a ningú", ha afirmat Rodríguez.
L'alcalde de Solsona veu «desproporcionada» la polèmica del Carnaval i denuncia que s'utilitza per «desmerèixer el fet català»
El batlle assegura que "ningú sap d'on ha sortit" el cartell que anuncia 'Vine a matar espanyols'
ARA A PORTADA
-
ERC Solsonès detalla les raons del seu nou criteri en la gestió del Centre Sanitari Ramon Estany Montanyà
-
L'Ajuntament de Solsona posa en marxa els tràmits per a la construcció de més de 50 pisos de protecció oficial Redacció
-
L’Associació Catalana de Municipis (ACM) visita al Solsonès els projectes vinculats a la gestió sostenible del territori Redacció
-
-
Publicat el
23 de febrer de 2015 a
les 20:12
Et pot interessar
-
Societat
Oliana promourà l'envelliment actiu a través d'una «app» i amb l'obertura d'un casal cívic intergeneracional
-
Societat
Sant Llorenç de Morunys posa el fil a l'agulla en el manteniment de diferents punts del municipi
-
Societat
El Consell Comarcal del Solsonès impulsa una nova edició del cicle «Paternitat i cures» amb l’entitat EntreHomes
-
Societat
La rehabilitació de la Casa Gran del Miracle encara la recta final i estarà llesta al maig
-
Societat
670 alumnes de Solsona rebran formació en mobilitat segura durant aquest curs
-
Societat
El Centre Sanitari del Solsonès promou dues caminades pel Dia Mundial de l’Activitat Física
