L’any passat el Consell va donar servei de teleassistència a 131 domicilis

Se’n van beneficiar 155 persones

Publicat el 26 de març de 2015 a les 19:00
El Consell Comarcal de Solsonès ha tret a concurs la contractació del servei de teleassistència El plec de clàusules administratives particulars i el de prescripcions tècniques es troben a la secretaria de l’ens comarcal, on poden ser examinats en hores d’oficina. La durada del contracte és d’un any prorrogable. El servei de Teleassistència és una modalitat dels serveis d’atenció domiciliària que, amb una tecnologia adequada, ofereix als seus usuaris una atenció permanent, immediata i a distància, assegurant una resposta ràpida a les eventualitats que els puguin sobrevenir durant les 24 hores i 365 dies a l’any.

L’any passat, des dels Serveis Socials Bàsics del Consell Comarcal, es van instal·lar un total de 137 polsadors de teleassistència a 131 domicilis, i se’n van beneficiar 155 persones (parella del sol·licitant, fills o filles disminuïdes o germans o germanes també grans). Una xifra que va creixent exponencialment any rere any.
 
Els 80% dels titulars d’aquest servei eren dones, davant del 20% d’homes.  Majoritàriament estan instal·lats a domicilis de persones de més de 80 anys, suposant un 74% del total (101 persones). De 65 a 80 anys, el van utilitzar 33 persones i n’hi van haver 3 d’instal·lades a unitats de persones de menys de 65 anys. Cal remarcar que un 88% dels domicilis on s’han instal·lat aquests aparells corresponen a persones que viuen soles.
 
Concretament, els usuaris que van utilitzar l’any passat aquest servei eren de 10 municipis diferents del Solsonès, sobretot de Solsona i de Sant Llorenç de Morunys, en zona urbana

El servei de teleassistència és un servei eminentment preventiu i de proximitat que ofereix a les persones grans o discapacitades però que no requereixen d’atenció permanent i presencial, la seguretat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l’habitatge, puguin contactar de forma immediata amb el centre d’atenció.